آرون سورکین

آموزش فیلمنامه نویسی

مشاهده قسمت یکم
بررسی اجمالی
برنامه درسی

فیلمنامه شما از اینجا شروع می شود

آرون سـورکین اولین فیلمنامــه خود را روی دستمال سفره نوشت. همان دستمال سفره ها تبدیل به فیلـــم A Few Good Man با بازی جـــک نیـکلسون شد. اکنون نویسنده برنده Academy Award و صاحب آثاری همچون The West Wing و The Social Network آموزش فیلمنامه نویسی می دهد. شما از او قواعد روایت داستان، دیالــوگ نویسی، خلق کاراکتر و آنچه باعث پرفــروش شدن یک فیلمنامــه می شود را خواهید آموخت. در انتهای این آموزش، فیلم نامه هایی بیاد ماندنی خواهید نوشت.

آنچه دریافت می کنید
۳۵ درس ویدئویی
محتوای آموزشی اختصاصی
100% ضمانت کیفیت

دو راه شرکت در کلاس

محبوب ترین روش

اشتراک طلایی

دسترسی نامحدود به تمام کلاس های 82 استاد - شامل آرون سورکین - برای یکسال
1.0۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه
خرید اشتراک طلایی

خرید این کلاس

دسترسی نامحدود به کلاس آرون سورکین برای یکسال
۱۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه

معارفه

درس ۰۱
با آرون آشنا شوید. او یک فیلمنامه نویس برنده اسکار است که برخی از پرفروش ترین سریال های تلوزیونی، فیلم های سینمایی و نمایشنامه ها را نوشته است. اکنون او استاد خصوصی فیلمنامه نویسی شماست.

قصد و مانع

درس ۰۲
هر داستان فوق العاده ای بر اساس قصد و مانع شکل گرفته است. در این جلسه خلق این محور اصلی فیلمنامه را بیاموزید.

ایده های داستانی

درس ۰۳
چطور می توان فهمید ایده ای ارزش تبدیل شدن به فیلمنامه را دارد؟ آرون مراحل سنجش یک فیلمنامه را قدم به قدم به شما می آموزد و برای شما مشخص می کند کدام ایده ها برای سریال و کدام برای فیلم مناسب هستند.

خلق کارکترها: بخش ۱

درس ۰۴
آرون در مورد تصمیماتی که منجر به خلق بعضی از به یادماندنی ترین کارکترهایش شده صحبت می کند. او خالق کارکترهای برجسته همچون مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network و توبی و لئو در سریال The West Wing است.

خلق کارکترها: بخش ۲

درس ۰۵
نیازی نیست کارکترهای داستانتان همانند یا حتی شبیه به شما باشند. آرون به شما می آموزد که چطور با کارکترهای خود همدل باشید، حتی اگر با آن ها مخالف هستید.

تحقیق

درس ۰۶
تحقیق مناسب عنصر اصلی یک فیلمنامه خوب است. تحقیق بد فقط وقت شما را هدر می دهد. چطور می توان متوجه تفاوت بین این دو شد؟ آرون با مثال هایی از فیلمنامه های معروف خود شما را در گردآوری اطلاعات مورد نیاز راهنمایی می کند.

بکارگیری تحقیق

درس ۰۷
فرض کنید چندین صفحه تحقیق در مورد موضوع مد نظر دارید، حالا چه باید کرد؟ از او بیاموزید که چطور تحقیقات را در دل داستان خود بکار ببرید.

مخاطب

درس ۰۸
آرون می داند که مخاطب صرفا تماشاگر کار او نیست، بلکه خود در آن شرکت دارد. چگونگی نوشتن داستان هایی که مخاطب را مجذوب و سرگرم کند از او بیاموزید.

قواعد داستان

درس ۰۹
قواعد یک نمایشنامه یا فیلمنامه خوب چیز جدیدی نیستند. در این جلسه، آرون در مورد قواعدی که ۲۰۰۰ سال پیش در کتاب اصول آریستوتل آمده، و چگونگی بکارگیری آن برای تحلیل ایده های داستانی صحبت می کند.

مسیر داستان فیلم

درس ۱۰
شماره صفحات شاید چندان جذاب نباشند، اما ابزاری مناسب برای پیگیری مسیر داستان شما و سرعت پیش برد آن هستند.

عادت های نوشتن

درس ۱۱
حتی فیلمنامه نویسی مثل آرون هم گاهی دچار مانع نویسندگان می شود. روش برطرف کردن این مانع و چگونگی استفاده از ابزارهای نویسندگی برای بکارگیری ایده ها را از او بیاموزید.

ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

درس ۱۲
در این جلسه طی بررسی فیلمنامه ((‌ JJ ))، آرون توضیحاتی در مورد تناسب سرعت پیشرفت اتفاقات داستان روی صفحات فیلمنامه و روی پرده توضیح می دهد.

ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

درس ۱۳
طی بررسی این فیلمنامه، آرون ترفندهایی برای توجیه اتفاقات دور از ذهن در فیلمنامه را توضیح می دهد.

ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

درس ۱۴
طی بررسی این فیلمنامه، آرون ترفندهایی برای توجیه اتفاقات دور از ذهن در فیلمنامه را توضیح می دهد.

ورکشاپ گروهی: The Merc اثر Evelyn Yves

درس ۱۵
طی بررسی این فیلمنامه بحثی در مورد صحنه های آغازین سریال و اهمیت به تصویر کشیدن چیزی که مخاطب تا کنون ندیده باشد مطرح می شود.

ورکشاپ گروهی: From Here to Alli اثر Corey Wright

درس ۱۶
پس از بررسی این فیلمنامه و گذشته ی کوری (نویسنده فیلمنامه)، آرون در مورد اهمیت داشتن اعتماد به نفس بعنوان یک نویسنده صحبت می کند، و سرگذشت شخصی خود و شروع بعنوان یک بازیگر را به اشتراک می گذارد.

نوشتن صحنه ها : بخش ۱

درس ۱۷
یک داستان فوق العاده چیزی بیش از مجموعه ای از صحنه هاست. چگونگی پیش برد داستان خود از یک صحنه به صحنه دیگر را بیاموزید.

نوشتن صحنه ها : بخش ۲

درس ۱۸
داستان شما تنها یک صحنه آغازین دارد. با به تصویر کشیدن موضوع اصلی، جذب مخاطب، و تعیین مقاصد و موانع برای کارکترهای خود آن صحنه را به یادماندنی کنید.

بررسی موردی صحنه: Steve Jobs

درس ۱۹
آرون طی بررسی صحنه ای از فیلم استیو جابز توضیح می دهد که ریسک بالا، قصد و مانع تاثیرگذار، و تکنیک های مناسب چگونه می تواند صحنه ای فوق العاده را رقم بزند.

بررسی موردی صحنه: The West Wing

درس ۲۰
آرون یکی از معروف ترین صحنه های سریال The West Wing، که در آن رویارویی رئیس جمهور وقت (President Bartlet) و کاندید رقیب (فرماندار Robert Ritchie) به تصویر کشیده می شود، را تحلیل می کند.

نوشتن دیالوگ های گیرا

درس ۲۱
آرون سورکین بی شک استاد نوشتن دیالوگ است و برای نوشتن دیالوگ های استادانه چه راهی بهتر از آموزش دیدن از خود استاد! از او بیاموزید که چطور با واژگان موسیقی خلق کنید و دیالوگ هایتان را با صدای بلند برای خود بخوانید.

بررسی موردی دیالوگ: The West Wing

درس ۲۲
آرون اصول موسیقایی دیالوگ ها در صحنه معروف بین بارتلت و ریچی را با جزئیات تحلیل می کند.

بازنویسی ها: اولین پیش نویس

درس ۲۳
بازنویسی به معنی بد بودن نوشته شما نیست؛ بلکه نشانی از نویسندگی خوب شماست. با روش آرون برای بازنویسی و قدرت بخشیدن به نوشته ها آشنا شوید.

بازنویسی: یادداشت ها

درس ۲۴
بازنویسی به معنی بد بودن نوشته شما نیست؛ بلکه نشانی از نویسندگی خوب شماست. با روش آرون برای بازنویسی و قدرت بخشیدن به نوشته ها آشنا شوید.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۱

درس ۲۵
آرون با هنرآموزان خود یک اتاق نویسندگان مجازی برای نوشتن قسمت اول فصل ۵ از این سریال محبوب (که در واقع توسط نویسندگان دیگری انجام شده) تشکیل می دهد.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۲

درس ۲۶
آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۳

درس ۲۷
آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۴

درس ۲۸
آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۵

درس ۲۹
آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۶

درس ۳۰
آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۷

درس ۳۱
آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۸

درس ۳۲
آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

ورکشاپ گروهی: جلسه ارائه کار

درس ۳۳
شما یک فیلمنامه نوشتید، اکنون زمان ارائه و معرفی آن رسیده است. از سوالات احتمالی که از شما پرسیده می شود آگاه و برای آن آماده باشید.

ورکشاپ گروهی: ارون Mission To Mars را معرفی می کند

درس ۳۴
آرون ایده ی یک سریال جدید تلوزیونی را برای اولین بار به هنرآموزان خود ارائه داده و دست آن ها را برای پیش برد داستان باز می گذارد.

اندیشه های پایانی

درس ۳۵
در جلسه آخر، آرون توصیه های پایانی خود را برایتان مطرح نموده و آخرین تکلیف شما برای کل دوران فیلمنامه نویسی تان را به شما ارائه می دهد.
آرون سورکین
آموزش فیلمنامه نویسی

آرون سورکین

آموزش فیلمنامه نویسی

۳۵ درس

در ۳۵ جلسه ویدیو اختصاصی هنر و مهارت فیلمنامه نویسی را از آرون سورکین بیاموزید.

٪۱۰۰ انحصاری

در اولین کلاس آنلاین آرون سورکین، برنده جایزه اسکار مهارت فیملنامه نویسی را از او بیاموزید.

خرید تمامی کلاس ها
با خرید اشتراک سالیانه به این کلاس نیز دسترسی دارید
 ۱۰۰.۰۰۰ تومان برای زیرنویس فارسی و انگلیسی
دسترسی مادام العمر به محتوای دوره

قسمت یکم کلاس

ویدئو کامل قسمت یکم و موضوعات کلاس را ببینید

فیلمنامه شما از اینجا شروع می شود

آرون سـورکین اولین فیلمنامــه خود را روی دستمال سفره نوشت. همان دستمال سفره ها تبدیل به فیلـــم A Few Good Man با بازی جـــک نیـکلسون شد. اکنون نویسنده برنده Academy Award و صاحب آثاری همچون The West Wing و The Social Network آموزش فیلمنامه نویسی می دهد. شما از او قواعد روایت داستان، دیالــوگ نویسی، خلق کاراکتر و آنچه باعث پرفــروش شدن یک فیلمنامــه می شود را خواهید آموخت. در انتهای این آموزش، فیلم نامه هایی بیاد ماندنی خواهید نوشت.

هر زمان، هرجا

با شرایط خودتان، با روند خودتان، روی موبایل، دسکتاپ، لپ تاپ و یا تلوزیون هوشمند بیاموزید

۵۲ صفحه کتاب کار

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس و اطلاعات تکمیلی می باشد.

۳۵ درس ویدیویی

در حالی که آرون در اولین کلاس فیلمنامه نویسی آنلاین خود آموزش می‌دهد، او را ببینید، حرف‌های او را بشنوید و از او یاد بگیرید.
دانشجویان به مسترکلاس میانگین نمره 4.7 از 5 ستاره را داده اند
ما رضایت 100% را برای تمامی خریدها ضمانت می کنیم

برنامه درسی

۰۱

معارفه

با آرون آشنا شوید. او یک فیلمنامه نویس برنده اسکار است که برخی از پرفروش ترین سریال های تلوزیونی، فیلم های سینمایی و نمایشنامه ها را نوشته است. اکنون او استاد خصوصی فیلمنامه نویسی شماست.

۰۲

قصد و مانع

هر داستان فوق العاده ای بر اساس قصد و مانع شکل گرفته است. در این جلسه خلق این محور اصلی فیلمنامه را بیاموزید.

۰۳

ایده های داستانی

چطور می توان فهمید ایده ای ارزش تبدیل شدن به فیلمنامه را دارد؟ آرون مراحل سنجش یک فیلمنامه را قدم به قدم به شما می آموزد و برای شما مشخص می کند کدام ایده ها برای سریال و کدام برای فیلم مناسب هستند.

۰۴

خلق کارکترها: بخش ۱

آرون در مورد تصمیماتی که منجر به خلق بعضی از به یادماندنی ترین کارکترهایش شده صحبت می کند. او خالق کارکترهای برجسته همچون مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network و توبی و لئو در سریال The West Wing است.

۰۵

خلق کارکترها: بخش ۲

نیازی نیست کارکترهای داستانتان همانند یا حتی شبیه به شما باشند. آرون به شما می آموزد که چطور با کارکترهای خود همدل باشید، حتی اگر با آن ها مخالف هستید.

۰۶

تحقیق

تحقیق مناسب عنصر اصلی یک فیلمنامه خوب است. تحقیق بد فقط وقت شما را هدر می دهد. چطور می توان متوجه تفاوت بین این دو شد؟ آرون با مثال هایی از فیلمنامه های معروف خود شما را در گردآوری اطلاعات مورد نیاز راهنمایی می کند.

۰۷

بکارگیری تحقیق

فرض کنید چندین صفحه تحقیق در مورد موضوع مد نظر دارید، حالا چه باید کرد؟ از او بیاموزید که چطور تحقیقات را در دل داستان خود بکار ببرید.

۰۸

مخاطب

آرون می داند که مخاطب صرفا تماشاگر کار او نیست، بلکه خود در آن شرکت دارد. چگونگی نوشتن داستان هایی که مخاطب را مجذوب و سرگرم کند از او بیاموزید.

۰۹

قواعد داستان

قواعد یک نمایشنامه یا فیلمنامه خوب چیز جدیدی نیستند. در این جلسه، آرون در مورد قواعدی که ۲۰۰۰ سال پیش در کتاب اصول آریستوتل آمده، و چگونگی بکارگیری آن برای تحلیل ایده های داستانی صحبت می کند.

۱۰

مسیر داستان فیلم

شماره صفحات شاید چندان جذاب نباشند، اما ابزاری مناسب برای پیگیری مسیر داستان شما و سرعت پیش برد آن هستند.

۱۱

عادت های نوشتن

حتی فیلمنامه نویسی مثل آرون هم گاهی دچار مانع نویسندگان می شود. روش برطرف کردن این مانع و چگونگی استفاده از ابزارهای نویسندگی برای بکارگیری ایده ها را از او بیاموزید.

۱۲

ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

در این جلسه طی بررسی فیلمنامه ((‌ JJ ))، آرون توضیحاتی در مورد تناسب سرعت پیشرفت اتفاقات داستان روی صفحات فیلمنامه و روی پرده توضیح می دهد.

۱۳

ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

طی بررسی این فیلمنامه، آرون ترفندهایی برای توجیه اتفاقات دور از ذهن در فیلمنامه را توضیح می دهد.

۱۴

ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

طی بررسی این فیلمنامه، آرون ترفندهایی برای توجیه اتفاقات دور از ذهن در فیلمنامه را توضیح می دهد.

۱۵

ورکشاپ گروهی: The Merc اثر Evelyn Yves

طی بررسی این فیلمنامه بحثی در مورد صحنه های آغازین سریال و اهمیت به تصویر کشیدن چیزی که مخاطب تا کنون ندیده باشد مطرح می شود.

۱۶

ورکشاپ گروهی: From Here to Alli اثر Corey Wright

پس از بررسی این فیلمنامه و گذشته ی کوری (نویسنده فیلمنامه)، آرون در مورد اهمیت داشتن اعتماد به نفس بعنوان یک نویسنده صحبت می کند، و سرگذشت شخصی خود و شروع بعنوان یک بازیگر را به اشتراک می گذارد.

۱۷

نوشتن صحنه ها : بخش ۱

یک داستان فوق العاده چیزی بیش از مجموعه ای از صحنه هاست. چگونگی پیش برد داستان خود از یک صحنه به صحنه دیگر را بیاموزید.

۱۸

نوشتن صحنه ها : بخش ۲

داستان شما تنها یک صحنه آغازین دارد. با به تصویر کشیدن موضوع اصلی، جذب مخاطب، و تعیین مقاصد و موانع برای کارکترهای خود آن صحنه را به یادماندنی کنید.

۱۹

بررسی موردی صحنه: Steve Jobs

آرون طی بررسی صحنه ای از فیلم استیو جابز توضیح می دهد که ریسک بالا، قصد و مانع تاثیرگذار، و تکنیک های مناسب چگونه می تواند صحنه ای فوق العاده را رقم بزند.

۲۰

بررسی موردی صحنه: The West Wing

آرون یکی از معروف ترین صحنه های سریال The West Wing، که در آن رویارویی رئیس جمهور وقت (President Bartlet) و کاندید رقیب (فرماندار Robert Ritchie) به تصویر کشیده می شود، را تحلیل می کند.

۲۱

نوشتن دیالوگ های گیرا

آرون سورکین بی شک استاد نوشتن دیالوگ است و برای نوشتن دیالوگ های استادانه چه راهی بهتر از آموزش دیدن از خود استاد! از او بیاموزید که چطور با واژگان موسیقی خلق کنید و دیالوگ هایتان را با صدای بلند برای خود بخوانید.

۲۲

بررسی موردی دیالوگ: The West Wing

آرون اصول موسیقایی دیالوگ ها در صحنه معروف بین بارتلت و ریچی را با جزئیات تحلیل می کند.

۲۳

بازنویسی ها: اولین پیش نویس

بازنویسی به معنی بد بودن نوشته شما نیست؛ بلکه نشانی از نویسندگی خوب شماست. با روش آرون برای بازنویسی و قدرت بخشیدن به نوشته ها آشنا شوید.

۲۴

بازنویسی: یادداشت ها

بازنویسی به معنی بد بودن نوشته شما نیست؛ بلکه نشانی از نویسندگی خوب شماست. با روش آرون برای بازنویسی و قدرت بخشیدن به نوشته ها آشنا شوید.

۲۵

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۱

آرون با هنرآموزان خود یک اتاق نویسندگان مجازی برای نوشتن قسمت اول فصل ۵ از این سریال محبوب (که در واقع توسط نویسندگان دیگری انجام شده) تشکیل می دهد.

۲۶

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۲

آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

۲۷

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۳

آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

۲۸

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۴

آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

۲۹

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۵

آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

۳۰

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۶

آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

۳۱

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۷

آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

۳۲

اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۸

آرون در مورد روش نوشتن تیزر یک سریال (بخشی که پیش از شروع قسمت پخش می شود) و همینطور مهندسی معکوس یک طرح کلی صحبت می کند.

۳۳

ورکشاپ گروهی: جلسه ارائه کار

شما یک فیلمنامه نوشتید، اکنون زمان ارائه و معرفی آن رسیده است. از سوالات احتمالی که از شما پرسیده می شود آگاه و برای آن آماده باشید.

۳۴

ورکشاپ گروهی: ارون Mission To Mars را معرفی می کند

آرون ایده ی یک سریال جدید تلوزیونی را برای اولین بار به هنرآموزان خود ارائه داده و دست آن ها را برای پیش برد داستان باز می گذارد.

۳۵

اندیشه های پایانی

در جلسه آخر، آرون توصیه های پایانی خود را برایتان مطرح نموده و آخرین تکلیف شما برای کل دوران فیلمنامه نویسی تان را به شما ارائه می دهد.

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
100000
شروع کنید

منابع

کتاب کار کلاس

دانلود کرده و با کلاس همراهی کنید.

دانلود کتاب کار

برای دانلود باید دانشجوی این کلاس باشید.