دیوید ممت

آموزش نمایشنامه نویسی

مشاهده قسمت یکم
بررسی اجمالی
برنامه درسی

عالی درام بنویسید

دیوید ممت با تعداد زیادی دزد سر یک میز پوکر نشست و ایده "American Buffalo" را الهام گرفت. اکنون این نویسنده و نمایشنامه نویس برنده جایزه پولیتزر و صاحب اثر "Glengarry Glen Ross" فرآیند تبدیل عجیب ترین لحظات زندگی به هنر درام و نمایشنامه را به شما آموزش می دهد. او قواعد درام، نکات ریز دیالوگ نویسی، و مهارت های لازم برای داشتن سبک اختصاصی در نمایشنامه نویسی و خلق شاهکارتان را به شما می آموزد.

آنچه دریافت می کنید
۲۶ درس ویدئویی
محتوای آموزشی اختصاصی
100% ضمانت کیفیت

دو راه شرکت در کلاس

محبوب ترین روش

اشتراک طلایی

دسترسی نامحدود به تمام کلاس های 82 استاد - شامل دیوید ممت - برای یکسال
1.0۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه
خرید اشتراک طلایی

خرید این کلاس

دسترسی نامحدود به کلاس دیوید ممت برای یکسال
۱۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه

معارفه

درس ۰۱
دیوید به آنچه در طول این کلاس به شما خواهد آموخت اشاره می کند. همچنین راجع به بهترین طرز فکری که می توانید برای نوشتن درام های خارق العاده داشته باشید صحبت می کند.

هدف از درام

درس ۰۲
سعی دارید درام را درک کنید؟ کافیست زندگی روزمره را در نظر بگیرید. دیوید به شما آموزش می دهد که چطور درام را در بهترین لحظه وقوع ثبت کنید. هدف از درام سرگرمی است و نه آموزش.

هدف از درام (ادامه)

درس ۰۳
درام می تواند همانند یک داستان افسانه ای باشد. درام راهی است برای روشن سازی پیچیدگی های خوی انسانی و بیان مسائلی که ذهن ما را درگیر خود کرده است.

قواعد دراماتیک

درس ۰۴
وظیفه شما بعنوان یک درام پرداز روایت داستان است. دیوید به شما نشان می دهد که چطور با استفاده از «قواعد ارسطو» می توانید سادگی داستان را حفظ کنید. بیاموزید که چطور می توان سرگذشت قهرمان داستان را در متن ماجرا حفظ کرد.

قواعد دراماتیک (ادامه)

درس ۰۵
از ابتدای داستان آغاز کنید و تا وقتی به پایان نرسیده اید دست نکشید. هرچیز جزئی از طرح داستان نیست کنار بگذارید. دیوید به شما آموزش می دهد چه مواردی را از داستان حذف کنید و در قواعد نویسندگی به مهارت برسید.

ایده های داستانی

درس ۰۶
دیوید به شما آموزش می دهد که چطور از تخیلات و تجربیات زندگی شخصی خود برای نوشتن درام استفاده کنید. جایی دنبال درام بگردید که انتظارش را ندارید. همچنین با چند نمایش نامه دیوید آشنا شده و از آن ها الهام بگیرید.

کارکتر

درس ۰۷
دیوید به شما آموزش می دهد که کارکتر در واقع چیزی بیش از «کنش» نیست. شیوه خلق هدف برای کارکتر و اجتناب از تکنیک های نادرست رایج را بیاموزید.

طرح داستان

درس ۰۸
طرح داستان مهم ترین المان است. با موارد ضروری یک طرح داستان مناسب، همچون رویداد ناگهانی و مساله ی پرده دوم آشنا شوید. طرز پی بردن به هسته داستانی موجود در پس هر صحنه را بیاموزید.

شکل دادن طرح کلی

درس ۰۹
دیوید روش هایش برای شکل دادن طرح داستان را با شما به اشتراک گذاشته و نحوه برقراری ارتباط بین نقاط مختلف داستانی را به شما می آموزد.

پروراندن طرح کلی (ادامه)

درس ۱۰
با زیر و بم ساختار یک نمایشنامه سه پرده ای و نحوه ایجاد انسجام بین پرده های مختلف آشنا شوید.

بررسی موردی: پروراندن طرح کلی –American Buffalo

درس ۱۱
دیوید به بررسی نمایشنامه «بوفالو آمریکایی» و تفحص در طرح داستان آن می پردازد. او به شما نکاتی در مورد نماد گرایی در این نمایشنامه و تاثیرگذاری عمیق روایت آن بر مخاطب آموزش می دهد.

بررسی موردی: پروراندن طرح کلی –Glengarry Glen Ross

درس ۱۲
دیوید از منابع الهام خود برای «گلن گری گلن گراس» صحبت نموده و به بررسی تفاوت ها میان درام و تراژدی می پردازد.

دیالوگ

درس ۱۳
نحوه شکل گیری سبک منحصر بفرد دیالوگ نویسی دیوید، یعنی «Mamet-speak»، و را بیاموزید و در مورد منابع الهام مناسب برای نوشتن دیالوگ های فوق العاده بیش تر بدانید.

دیالوگ (ادامه)

درس ۱۴
دیوید از موارد تاثیرگذار روی دیالوگ می گوید، و نحوه ایجاد موسیقی و ریتم در الگوی صحبت کارکتر را به شما آموزش می دهد.

روایت و نمایش

درس ۱۵
نوشتن درام هیچ شباهتی به ارائه اطلاعات به مخاطب ندارد. وظیفه ی یک درام پرداز سرگرم کردن مخاطب است، نه خسته کردنش با اطلاعات اضافی. روش تشخیص بخش ها و تفاسیر اضافی روایت، و کمک گرفتن از مخاطب برای حذف کردن آن را بیاموزید.

صحنه ها

درس ۱۶
هر صحنه باید حاوی سه مورد باشد. راجع به این سه مورد بدانید. همچنین با نحوه حذف صحنه های غیر ضروری از فیلمنامه آشنا شوید.

فرآیند نویسندگی

درس ۱۷
دیوید در مورد آغاز نویسندگی اش، محیط های مورد علاقه اش برای نوشتن، نحوه رویارویی اش با مانع نویسندگان، و الهام گرفتنش از «همینگوی» برای آغاز نوشتن توضیح می دهد.

فرآیند نویسندگی (ادامه)

درس ۱۸
به عقیده دیوید قرار نیست یک اتفاق جادویی مشکلات فیلمنامه شما را برطرف کند. او در این قسمت به تفاوت های خود نسبت به هنرمندی دیگر که رویای نویسندگی را در سر دارد اشاره می کند.

مخاطب

درس ۱۹
روش های دیوید برای تکریم مخاطب، آنچه مخاطب هنگام ورود به سالن تئاتر در سر دارد، و یادگیری از مخاطب را بیاموزید.

دروغ ها و حقیقت

درس ۲۰
وظیفه شما بعنوان یک نویسنده: دروغ نگویید. دیوید به شما توضیح می دهد که مخاطب هنگام ورود به سالن تئاتر به دنبال حقیقت بوده و درام برای شما وسیله ای جهت ارائه حقیقت است. او نمونه هایی از بیان حقیقت در دو مورد از نمایش نامه های تحسین شده ی خود می آورد.

دروغ ها و حقیقت (ادامه)

درس ۲۱
دیوید به ادامه ی مساله بیان حقیقت در دو مورد از بحث برانگیزترین نمایش نمامه های خود، یعنی OleannaوRace، می پردازد.

بازیگران

درس ۲۲
از دیدگاه دیوید در نقش یک کارگردان تئاتر، با نظراتش در مورد یک بازیگر عالی و شیوه صحیح انتخاب بازیگر برای نقش های مختلف آشنا شوید.

بازیگران (ادامه)

درس ۲۳
دیوید نظرات خود در مورد باید ها و نباید ها برای یک بازیگر فوق العاده را بیان می کند.

زندگی یک درام پرداز

درس ۲۴
زندگی یک درام پرداز مملو از تردید است، اما اگر خود را وقف کار کنید و به آن عشق بورزید در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت.

زندگی یک درام پرداز (ادامه)

درس ۲۵
دیوید هم مثل تمام نویسندگان شک و تردید به کار خود را تجربه کرده است. نحوه غلبه بر شک و تردید و ایجاد مسیری برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق را بیاموزید.

جمع بندی

درس ۲۶
دیوید آخرین توصیه ها را به شما ارائه داده و بخشی کوتاه و احساسی از یکی از رمان های علمی تخیلی مورد علاقه خود را تعریف می کند.
دیوید ممت
آموزش نمایشنامه نویسی

دیوید ممت

آموزش نمایشنامه نویسی

۲۶ درس

شما می‌توانید طی ۲۶ ویدیویی درسی از دیوید ممت، برنده جایزه پولیتزر، آموزش نمایش‌نامه نویسی ببینید.

٪۱۰۰ انحصاری

در اولین کلاس آنلاین دیوید ممت، برنده پولیتزر آموزش ببینید. این آموزش‌ها تنها از طریق مسترکلاس قابل دسترسی است.

خرید تمامی کلاس ها
با خرید اشتراک سالیانه به این کلاس نیز دسترسی دارید
 ۱۰۰.۰۰۰ تومان برای زیرنویس فارسی و انگلیسی
دسترسی مادام العمر به محتوای دوره

قسمت یکم کلاس

ویدئو کامل قسمت یکم و موضوعات کلاس را ببینید

عالی درام بنویسید

دیوید ممت با تعداد زیادی دزد سر یک میز پوکر نشست و ایده "American Buffalo" را الهام گرفت. اکنون این نویسنده و نمایشنامه نویس برنده جایزه پولیتزر و صاحب اثر "Glengarry Glen Ross" فرآیند تبدیل عجیب ترین لحظات زندگی به هنر درام و نمایشنامه را به شما آموزش می دهد. او قواعد درام، نکات ریز دیالوگ نویسی، و مهارت های لازم برای داشتن سبک اختصاصی در نمایشنامه نویسی و خلق شاهکارتان را به شما می آموزد.

هر زمان، هرجا

با شرایط خودتان، با روند خودتان، روی موبایل، دسکتاپ، لپ تاپ و یا تلوزیون هوشمند بیاموزید

۵۹ صفحه کتاب کار

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

۲۶ درس ویدیویی

در حالی که دیوید در حال آموزش دادن در اولین کلاس آنلاین خود در حوزه نمایش‌نامه نویسی است، او را ببینید، به حرف‌های او گوش دهید و از او یاد بگیرید.
دانشجویان به مسترکلاس میانگین نمره 4.7 از 5 ستاره را داده اند
ما رضایت 100% را برای تمامی خریدها ضمانت می کنیم

برنامه درسی

۰۱

معارفه

دیوید به آنچه در طول این کلاس به شما خواهد آموخت اشاره می کند. همچنین راجع به بهترین طرز فکری که می توانید برای نوشتن درام های خارق العاده داشته باشید صحبت می کند.

۰۲

هدف از درام

سعی دارید درام را درک کنید؟ کافیست زندگی روزمره را در نظر بگیرید. دیوید به شما آموزش می دهد که چطور درام را در بهترین لحظه وقوع ثبت کنید. هدف از درام سرگرمی است و نه آموزش.

۰۳

هدف از درام (ادامه)

درام می تواند همانند یک داستان افسانه ای باشد. درام راهی است برای روشن سازی پیچیدگی های خوی انسانی و بیان مسائلی که ذهن ما را درگیر خود کرده است.

۰۴

قواعد دراماتیک

وظیفه شما بعنوان یک درام پرداز روایت داستان است. دیوید به شما نشان می دهد که چطور با استفاده از «قواعد ارسطو» می توانید سادگی داستان را حفظ کنید. بیاموزید که چطور می توان سرگذشت قهرمان داستان را در متن ماجرا حفظ کرد.

۰۵

قواعد دراماتیک (ادامه)

از ابتدای داستان آغاز کنید و تا وقتی به پایان نرسیده اید دست نکشید. هرچیز جزئی از طرح داستان نیست کنار بگذارید. دیوید به شما آموزش می دهد چه مواردی را از داستان حذف کنید و در قواعد نویسندگی به مهارت برسید.

۰۶

ایده های داستانی

دیوید به شما آموزش می دهد که چطور از تخیلات و تجربیات زندگی شخصی خود برای نوشتن درام استفاده کنید. جایی دنبال درام بگردید که انتظارش را ندارید. همچنین با چند نمایش نامه دیوید آشنا شده و از آن ها الهام بگیرید.

۰۷

کارکتر

دیوید به شما آموزش می دهد که کارکتر در واقع چیزی بیش از «کنش» نیست. شیوه خلق هدف برای کارکتر و اجتناب از تکنیک های نادرست رایج را بیاموزید.

۰۸

طرح داستان

طرح داستان مهم ترین المان است. با موارد ضروری یک طرح داستان مناسب، همچون رویداد ناگهانی و مساله ی پرده دوم آشنا شوید. طرز پی بردن به هسته داستانی موجود در پس هر صحنه را بیاموزید.

۰۹

شکل دادن طرح کلی

دیوید روش هایش برای شکل دادن طرح داستان را با شما به اشتراک گذاشته و نحوه برقراری ارتباط بین نقاط مختلف داستانی را به شما می آموزد.

۱۰

پروراندن طرح کلی (ادامه)

با زیر و بم ساختار یک نمایشنامه سه پرده ای و نحوه ایجاد انسجام بین پرده های مختلف آشنا شوید.

۱۱

بررسی موردی: پروراندن طرح کلی –American Buffalo

دیوید به بررسی نمایشنامه «بوفالو آمریکایی» و تفحص در طرح داستان آن می پردازد. او به شما نکاتی در مورد نماد گرایی در این نمایشنامه و تاثیرگذاری عمیق روایت آن بر مخاطب آموزش می دهد.

۱۲

بررسی موردی: پروراندن طرح کلی –Glengarry Glen Ross

دیوید از منابع الهام خود برای «گلن گری گلن گراس» صحبت نموده و به بررسی تفاوت ها میان درام و تراژدی می پردازد.

۱۳

دیالوگ

نحوه شکل گیری سبک منحصر بفرد دیالوگ نویسی دیوید، یعنی «Mamet-speak»، و را بیاموزید و در مورد منابع الهام مناسب برای نوشتن دیالوگ های فوق العاده بیش تر بدانید.

۱۴

دیالوگ (ادامه)

دیوید از موارد تاثیرگذار روی دیالوگ می گوید، و نحوه ایجاد موسیقی و ریتم در الگوی صحبت کارکتر را به شما آموزش می دهد.

۱۵

روایت و نمایش

نوشتن درام هیچ شباهتی به ارائه اطلاعات به مخاطب ندارد. وظیفه ی یک درام پرداز سرگرم کردن مخاطب است، نه خسته کردنش با اطلاعات اضافی. روش تشخیص بخش ها و تفاسیر اضافی روایت، و کمک گرفتن از مخاطب برای حذف کردن آن را بیاموزید.

۱۶

صحنه ها

هر صحنه باید حاوی سه مورد باشد. راجع به این سه مورد بدانید. همچنین با نحوه حذف صحنه های غیر ضروری از فیلمنامه آشنا شوید.

۱۷

فرآیند نویسندگی

دیوید در مورد آغاز نویسندگی اش، محیط های مورد علاقه اش برای نوشتن، نحوه رویارویی اش با مانع نویسندگان، و الهام گرفتنش از «همینگوی» برای آغاز نوشتن توضیح می دهد.

۱۸

فرآیند نویسندگی (ادامه)

به عقیده دیوید قرار نیست یک اتفاق جادویی مشکلات فیلمنامه شما را برطرف کند. او در این قسمت به تفاوت های خود نسبت به هنرمندی دیگر که رویای نویسندگی را در سر دارد اشاره می کند.

۱۹

مخاطب

روش های دیوید برای تکریم مخاطب، آنچه مخاطب هنگام ورود به سالن تئاتر در سر دارد، و یادگیری از مخاطب را بیاموزید.

۲۰

دروغ ها و حقیقت

وظیفه شما بعنوان یک نویسنده: دروغ نگویید. دیوید به شما توضیح می دهد که مخاطب هنگام ورود به سالن تئاتر به دنبال حقیقت بوده و درام برای شما وسیله ای جهت ارائه حقیقت است. او نمونه هایی از بیان حقیقت در دو مورد از نمایش نامه های تحسین شده ی خود می آورد.

۲۱

دروغ ها و حقیقت (ادامه)

دیوید به ادامه ی مساله بیان حقیقت در دو مورد از بحث برانگیزترین نمایش نمامه های خود، یعنی OleannaوRace، می پردازد.

۲۲

بازیگران

از دیدگاه دیوید در نقش یک کارگردان تئاتر، با نظراتش در مورد یک بازیگر عالی و شیوه صحیح انتخاب بازیگر برای نقش های مختلف آشنا شوید.

۲۳

بازیگران (ادامه)

دیوید نظرات خود در مورد باید ها و نباید ها برای یک بازیگر فوق العاده را بیان می کند.

۲۴

زندگی یک درام پرداز

زندگی یک درام پرداز مملو از تردید است، اما اگر خود را وقف کار کنید و به آن عشق بورزید در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت.

۲۵

زندگی یک درام پرداز (ادامه)

دیوید هم مثل تمام نویسندگان شک و تردید به کار خود را تجربه کرده است. نحوه غلبه بر شک و تردید و ایجاد مسیری برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق را بیاموزید.

۲۶

جمع بندی

دیوید آخرین توصیه ها را به شما ارائه داده و بخشی کوتاه و احساسی از یکی از رمان های علمی تخیلی مورد علاقه خود را تعریف می کند.

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
100000
شروع کنید

منابع

کتاب کار کلاس

دانلود کرده و با کلاس همراهی کنید.

دانلود کتاب کار

برای دانلود باید دانشجوی این کلاس باشید.