گری کاسپاروف

آموزش شطرنج

مشاهده قسمت یکم
بررسی اجمالی
برنامه درسی

سطح بازی خود را ارتقاء دهید

آموزش شترنج از گری کاسپاروف که در ۲۲ سالگی تبدیل به جوان ترین قهرمان دنیای شطرنج شد. او پس از پشت سر گذاشتن بابی فیشر، به مدت بیست سال تمام رقبای قدرتمند خود را در ورزش شترنج شکست داد. اکنون گری قصد دارد هرآنچه شش بار قهرمانی شترنج جهان را برایش به دنبال داشته به اشتراک بگذارد. شما با گذراندن درس های شترنج دقیق وی، شامل حرکات آغازین شترنج و تاکتیک های پیشرفته اش، استعداد و فلسفه خود را پرورش داده و تبدیل به بازیکن شترنج بهتری می شوید.

آنچه دریافت می کنید
۲۹ درس ویدئویی
محتوای آموزشی اختصاصی
100% ضمانت کیفیت

دو راه شرکت در کلاس

محبوب ترین روش

اشتراک طلایی

دسترسی نامحدود به تمام کلاس های 82 استاد - شامل گری کاسپاروف - برای یکسال
1.0۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه
خرید اشتراک طلایی

خرید این کلاس

دسترسی نامحدود به کلاس گری کاسپاروف برای یکسال
۱۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه

معارفه

درس ۰۱
سبک آموزش گری درست همانند سبک بازی کردن اوست: مستقیم، پویا و جاه طلبانه. او در این قسمت به آنچه در این کلاس ارائه خواهد شد، شامل آموزشی تاثیرگذار برای بازیکنانی در سطوح مختلف، می پردازد.

مبانی شطرنج گری

درس ۰۲
گری به بیان مبانی فلسفه شطرنج از دید خود می پردازد تا با طرز فکر یک قهرمان شطرنج آشنا شوید.

حمله های دوبل –بخش ۱

درس ۰۳
حمله دوبل یک روش ساده است که گاهی می تواند بسیار مرگبار باشد. گری برای نشان دادن تاثیر و قدرت این حرکت و همینطور چگونگی مقابله در برابر آن مثال هایی بسیار پر جزئیات می آورد.

حمله های دوبل –بخش ۲

درس ۰۴
گری به بررسی دقیق روش حمله دوبل می پردازد تا اطلاعات عملی شما در این زمینه را افزایش دهد.

سیخ کباب

درس ۰۵
گری به قدرت هندسه ایمان دارد. او به شما نشان می دهد که چطور با چنین چینشی می توانید بهترین نتیجه را حتی از ضعیف ترین مهره های خود بگیرید.

حمله های آشکار شده

درس ۰۶
بی توجهی به یک حمله آشکار شده می تواند عواقبی ناگوار داشته باشد. گری نشان می دهد که چطور حتی بهترین بازیکنان شطرنج دنیا هم ممکن است به این نوع حمله بی توجهی کنند.

پین ها

درس ۰۷
همه پین ها برابر نیستند. برای درک تاثیرگذاری پین ها (قفل ها) باید تاثیر برهم زدن مهره های حریف، خصوصا در انتهای بازی، را درک کنید.

دفع/جذب

درس ۰۸
دفاع یک حرکت هماهنگ هارمونی وار بوده و برهم زدن حرکت حریف عاملی اساسی است. گری به شما نشان می دهد که چطور هدف حریف را تشخیص داده و راهی تاکتیکی برای دفاع در مقابل آن پیدا کنید.

تداخل

درس ۰۹
به محض اینکه مهره حریف توانایی دفاع خود را از دست بدهد، همانجاست که باید حمله را شکل دهید.

بار اضافی (اورلود)

درس ۱۰
نابود کننده ترین حالت بار اضافی (اورلود) زمانی است که یک مهره باید انتظار حمله از چند جهت را داشته باشد. گری حرکتی را برای شما مثال می زند که باعث شد حریفش رسما از روی صندلی بپرد.

معاوضه های برنده

درس ۱۱
معاوضه مهره ها با یکدیگر صرفا به معنی حذف یکی از دو مهره با ارزش یکسان نیست. همین معاوضه می تواند در پایان بازی باعث برتری و برنده شدن در بازی باشد که به نظر باخته می رسید.

حرکت های آخر –بخش ۱

درس ۱۲
طبق تجربه گری حرکت آخر لزوما آخرین حرکت مهیج نیست. او به شما خلوص و خلاقیت موجود در اینگونه حرکات، شامل دراما، شولدرینگ و زوگ وانگ، را نشان می دهد.

حرکت های آخر –بخش ۲

درس ۱۳
گری در ادامه توضیحاتش در زمینه حرکت های آخر به حرکت آخر سرباز، حرکت های آخر رخ، وزیر در برابر سرباز و البته شاه می پردازد. با اینکه ممکن است شاه در اواسط بازی کند و ضعیف به نظر برسد، برای مرحله آخر نقشی حیاتی دارد.

حرکت های آخر –بخش ۳

درس ۱۴
به عقیده گری معجزات زمانی رخ می دهند که بدانید چطور آن ها را بوجود آورید. با اینکه بیشتر بازیکنان زمان زیادی را صرف شروع بازی می کنند، شما می توانید با بررسی فرصت هایی که در انتهای بازی دارید معجزه رقم بزنید.

حرکت های آغازین –بخش ۱

درس ۱۵
گری در کودکی با اجرای حرکت (e4) شگفتی ساز شد و در مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال و همینطور زیر ۲۰ سال جهان از همین شگرد برای قهرمانی استفاده کرد. با چگونگی شکل گرفتن این شگرد آشنا شوید.

حرکت های آغازین –بخش ۲

درس ۱۶
اگر حریفتان با حرکت آغازین شما بازی را شروع کند چه می شود؟ چطور می توانید یک حرکت آغازین مناسب از هر دو نظر روانی و راهبردی پیدا کنید؟ آیا چیزی بعنوان توصیه عمومی برای شروع بازی وجود دارد؟

حرکت های آغازین –بخش ۳

درس ۱۷
گری بسیاری از حرکت های آغازین فراموش شده را احیا نموده و بیش از ۲۰ هزار سبک مختلف را از خود بر جای گذاشته است. به عقیده او هنوز هم جا برای ایده های جدید وجود دارد.

بازی همزمان

درس ۱۸
گری را در حال انجام یک بازی ۳۰ دقیقه به صورت همزمان با سه بازیکن با امتیازات جهانی ۱۲۶۶، ۱۵۱۵ و ۲۱۰۳ ببینید.

بازی جیسون

درس ۱۹
«دیگه چه کاری ازت برمیاد؟» گری به بررسی حرکات جیسون پرداخته و به سوالات حریفش در مورد تغییراتی که می تواند روی بازیش اعمال کند پاسخ می دهد.

بازی مالی

درس ۲۰
«به نظر می رسید کل ارتش به سمت من حمله ور شده است». مالی بازی را با یک حرکت سیسیلی آغاز نموده و گری پاسخش می دهد. گری در مورد روند بازی از آنجا به بعد توضیح داده و از حرکاتی که مالی می توانست برای آزار دادن او استفاده کند می گوید.

بازی دنیس

درس ۲۱
«نه اون خط رو ندیدم» . گری به خطی اشاره می کند که دنیس به آن بی توجهی کرده و نشان می دهد که چطور بدون اینکه کار خاصی انجام دهد توهم حمله از جهتی مشخص را بوجود آورده است.

بررسی موردی: حرکت آغازین

درس ۲۲
گری به بررسی و تحلیل حرکت آغازین خود در برابر Vishy Anandدر سال ۱۹۹۵ می پردازد. او در این زمینه به بررسی یک اشتباه تعیین کننده، حملات قدرتمند، درونمایه های تاکتیکی، و یک حرکت قدرتمند و بی سر و صدا که در مراحل ابتدایی بازی صورت گرفت می پردازد.

بررسی موردی: حرکت آخر

درس ۲۳
گری روی حرکات آخر سرباز و غوغایی که می تواند به پا کند می پردازد. اگر به زیبایی حرکات آخر علاقه داشته باشید می توانید سطح شطرنج خود را ارتقاء دهید.

سرگذشت گری

درس ۲۴
حتی وقتی گری بچه بود، عدد ۱۳ معنی بخصوصی برایش داشت. او از تحقق آن مقصد منحصر بفرد عددی و عوامل موثر در شکل گرفتن سبک خاص بازیش می گوید.

چطور تحلیل کنیم

درس ۲۵
قهرمانان جهانی تنها از طریق تحلیل های بسیار دقیق و پر مشقت به مقام می رسند. از گری در مورد بزرگ ترین خطرات مقابله با بازیکنان مختلف بشنوید.

رایانه ها و شطرنج

درس ۲۶
تلخی باخت گری به «دیپ بلو» پس از گذر سال ها کمتر شده است. او نگاهی به این شکست داشته و از مزایای تمرین با رایانه می گوید.

استقامت ذهنی

درس ۲۷
روی پوستر بالای تخت گری در دوران کودکی یک جمله از دگراندیشان شوروی نوشته شده بود: «اگه تو نه، پس کی؟». گری از پایکوبی هایش پس از پیروزی در مسابقات فوق العاده دشوار می گوید. همچنین راجع به جبران اشتباهات بزرگی که همانند درد جسمانی آزار دهنده بودند صحبت می کند.

پایان

درس ۲۸
چه در خانه بازی کنید، چه در کلوپ یا حتی یک تورنومنت حرفه ای، تنوع سبک ها در بازی شطرنج و همینطور فرصت برای ارتقاء سطح بازی بیشمار است.

یک نوآوری مخفی

درس ۲۹
گری پس از شکست سنگین در مقابل «کاپروف» به تحلیل بازی خود پرداخته و در آن تغییری ایجاد کرد که تا کنون هیچوقت از آن استفاده نکرده است. در این قسمت او این روش را به شما آموزش می دهد.
گری کاسپاروف
آموزش شطرنج

گری کاسپاروف

آموزش شطرنج

۲۹ درس

گری کاسپاروف، به شما استراتژی‌های پیشرفته و تاکتیک‌های مختلف را در طی ۲۹ جلسه ویدیویی اختصاصی آموزش می‌دهد.

٪۱۰۰ انحصاری

از گری کاسپاروف، استاد بزرگ شطرنج اسطوره‌ای، در اولین دوره کلاس‌های آنلاین او آموزش ببینید.

خرید تمامی کلاس ها
با خرید اشتراک سالیانه به این کلاس نیز دسترسی دارید
 ۱۰۰.۰۰۰ تومان برای زیرنویس فارسی و انگلیسی
دسترسی مادام العمر به محتوای دوره

قسمت یکم کلاس

ویدئو کامل قسمت یکم و موضوعات کلاس را ببینید

سطح بازی خود را ارتقاء دهید

آموزش شترنج از گری کاسپاروف که در ۲۲ سالگی تبدیل به جوان ترین قهرمان دنیای شطرنج شد. او پس از پشت سر گذاشتن بابی فیشر، به مدت بیست سال تمام رقبای قدرتمند خود را در ورزش شترنج شکست داد. اکنون گری قصد دارد هرآنچه شش بار قهرمانی شترنج جهان را برایش به دنبال داشته به اشتراک بگذارد. شما با گذراندن درس های شترنج دقیق وی، شامل حرکات آغازین شترنج و تاکتیک های پیشرفته اش، استعداد و فلسفه خود را پرورش داده و تبدیل به بازیکن شترنج بهتری می شوید.

هر زمان، هرجا

با شرایط خودتان، با روند خودتان، روی موبایل، دسکتاپ، لپ تاپ و یا تلوزیون هوشمند بیاموزید

۸۶ صفحه کتاب کار

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

۲۹ درس ویدیویی

در حالی که گری به شما یاد می‌دهد که چگونه مهارت خود را در بازی شترنج بهبود ببخشید، او را ببینید، به حرف‌های او گوش دهید و از او یاد بگیرد.
دانشجویان به مسترکلاس میانگین نمره 4.7 از 5 ستاره را داده اند
ما رضایت 100% را برای تمامی خریدها ضمانت می کنیم

برنامه درسی

۰۱

معارفه

سبک آموزش گری درست همانند سبک بازی کردن اوست: مستقیم، پویا و جاه طلبانه. او در این قسمت به آنچه در این کلاس ارائه خواهد شد، شامل آموزشی تاثیرگذار برای بازیکنانی در سطوح مختلف، می پردازد.

۰۲

مبانی شطرنج گری

گری به بیان مبانی فلسفه شطرنج از دید خود می پردازد تا با طرز فکر یک قهرمان شطرنج آشنا شوید.

۰۳

حمله های دوبل –بخش ۱

حمله دوبل یک روش ساده است که گاهی می تواند بسیار مرگبار باشد. گری برای نشان دادن تاثیر و قدرت این حرکت و همینطور چگونگی مقابله در برابر آن مثال هایی بسیار پر جزئیات می آورد.

۰۴

حمله های دوبل –بخش ۲

گری به بررسی دقیق روش حمله دوبل می پردازد تا اطلاعات عملی شما در این زمینه را افزایش دهد.

۰۵

سیخ کباب

گری به قدرت هندسه ایمان دارد. او به شما نشان می دهد که چطور با چنین چینشی می توانید بهترین نتیجه را حتی از ضعیف ترین مهره های خود بگیرید.

۰۶

حمله های آشکار شده

بی توجهی به یک حمله آشکار شده می تواند عواقبی ناگوار داشته باشد. گری نشان می دهد که چطور حتی بهترین بازیکنان شطرنج دنیا هم ممکن است به این نوع حمله بی توجهی کنند.

۰۷

پین ها

همه پین ها برابر نیستند. برای درک تاثیرگذاری پین ها (قفل ها) باید تاثیر برهم زدن مهره های حریف، خصوصا در انتهای بازی، را درک کنید.

۰۸

دفع/جذب

دفاع یک حرکت هماهنگ هارمونی وار بوده و برهم زدن حرکت حریف عاملی اساسی است. گری به شما نشان می دهد که چطور هدف حریف را تشخیص داده و راهی تاکتیکی برای دفاع در مقابل آن پیدا کنید.

۰۹

تداخل

به محض اینکه مهره حریف توانایی دفاع خود را از دست بدهد، همانجاست که باید حمله را شکل دهید.

۱۰

بار اضافی (اورلود)

نابود کننده ترین حالت بار اضافی (اورلود) زمانی است که یک مهره باید انتظار حمله از چند جهت را داشته باشد. گری حرکتی را برای شما مثال می زند که باعث شد حریفش رسما از روی صندلی بپرد.

۱۱

معاوضه های برنده

معاوضه مهره ها با یکدیگر صرفا به معنی حذف یکی از دو مهره با ارزش یکسان نیست. همین معاوضه می تواند در پایان بازی باعث برتری و برنده شدن در بازی باشد که به نظر باخته می رسید.

۱۲

حرکت های آخر –بخش ۱

طبق تجربه گری حرکت آخر لزوما آخرین حرکت مهیج نیست. او به شما خلوص و خلاقیت موجود در اینگونه حرکات، شامل دراما، شولدرینگ و زوگ وانگ، را نشان می دهد.

۱۳

حرکت های آخر –بخش ۲

گری در ادامه توضیحاتش در زمینه حرکت های آخر به حرکت آخر سرباز، حرکت های آخر رخ، وزیر در برابر سرباز و البته شاه می پردازد. با اینکه ممکن است شاه در اواسط بازی کند و ضعیف به نظر برسد، برای مرحله آخر نقشی حیاتی دارد.

۱۴

حرکت های آخر –بخش ۳

به عقیده گری معجزات زمانی رخ می دهند که بدانید چطور آن ها را بوجود آورید. با اینکه بیشتر بازیکنان زمان زیادی را صرف شروع بازی می کنند، شما می توانید با بررسی فرصت هایی که در انتهای بازی دارید معجزه رقم بزنید.

۱۵

حرکت های آغازین –بخش ۱

گری در کودکی با اجرای حرکت (e4) شگفتی ساز شد و در مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال و همینطور زیر ۲۰ سال جهان از همین شگرد برای قهرمانی استفاده کرد. با چگونگی شکل گرفتن این شگرد آشنا شوید.

۱۶

حرکت های آغازین –بخش ۲

اگر حریفتان با حرکت آغازین شما بازی را شروع کند چه می شود؟ چطور می توانید یک حرکت آغازین مناسب از هر دو نظر روانی و راهبردی پیدا کنید؟ آیا چیزی بعنوان توصیه عمومی برای شروع بازی وجود دارد؟

۱۷

حرکت های آغازین –بخش ۳

گری بسیاری از حرکت های آغازین فراموش شده را احیا نموده و بیش از ۲۰ هزار سبک مختلف را از خود بر جای گذاشته است. به عقیده او هنوز هم جا برای ایده های جدید وجود دارد.

۱۸

بازی همزمان

گری را در حال انجام یک بازی ۳۰ دقیقه به صورت همزمان با سه بازیکن با امتیازات جهانی ۱۲۶۶، ۱۵۱۵ و ۲۱۰۳ ببینید.

۱۹

بازی جیسون

«دیگه چه کاری ازت برمیاد؟» گری به بررسی حرکات جیسون پرداخته و به سوالات حریفش در مورد تغییراتی که می تواند روی بازیش اعمال کند پاسخ می دهد.

۲۰

بازی مالی

«به نظر می رسید کل ارتش به سمت من حمله ور شده است». مالی بازی را با یک حرکت سیسیلی آغاز نموده و گری پاسخش می دهد. گری در مورد روند بازی از آنجا به بعد توضیح داده و از حرکاتی که مالی می توانست برای آزار دادن او استفاده کند می گوید.

۲۱

بازی دنیس

«نه اون خط رو ندیدم» . گری به خطی اشاره می کند که دنیس به آن بی توجهی کرده و نشان می دهد که چطور بدون اینکه کار خاصی انجام دهد توهم حمله از جهتی مشخص را بوجود آورده است.

۲۲

بررسی موردی: حرکت آغازین

گری به بررسی و تحلیل حرکت آغازین خود در برابر Vishy Anandدر سال ۱۹۹۵ می پردازد. او در این زمینه به بررسی یک اشتباه تعیین کننده، حملات قدرتمند، درونمایه های تاکتیکی، و یک حرکت قدرتمند و بی سر و صدا که در مراحل ابتدایی بازی صورت گرفت می پردازد.

۲۳

بررسی موردی: حرکت آخر

گری روی حرکات آخر سرباز و غوغایی که می تواند به پا کند می پردازد. اگر به زیبایی حرکات آخر علاقه داشته باشید می توانید سطح شطرنج خود را ارتقاء دهید.

۲۴

سرگذشت گری

حتی وقتی گری بچه بود، عدد ۱۳ معنی بخصوصی برایش داشت. او از تحقق آن مقصد منحصر بفرد عددی و عوامل موثر در شکل گرفتن سبک خاص بازیش می گوید.

۲۵

چطور تحلیل کنیم

قهرمانان جهانی تنها از طریق تحلیل های بسیار دقیق و پر مشقت به مقام می رسند. از گری در مورد بزرگ ترین خطرات مقابله با بازیکنان مختلف بشنوید.

۲۶

رایانه ها و شطرنج

تلخی باخت گری به «دیپ بلو» پس از گذر سال ها کمتر شده است. او نگاهی به این شکست داشته و از مزایای تمرین با رایانه می گوید.

۲۷

استقامت ذهنی

روی پوستر بالای تخت گری در دوران کودکی یک جمله از دگراندیشان شوروی نوشته شده بود: «اگه تو نه، پس کی؟». گری از پایکوبی هایش پس از پیروزی در مسابقات فوق العاده دشوار می گوید. همچنین راجع به جبران اشتباهات بزرگی که همانند درد جسمانی آزار دهنده بودند صحبت می کند.

۲۸

پایان

چه در خانه بازی کنید، چه در کلوپ یا حتی یک تورنومنت حرفه ای، تنوع سبک ها در بازی شطرنج و همینطور فرصت برای ارتقاء سطح بازی بیشمار است.

۲۹

یک نوآوری مخفی

گری پس از شکست سنگین در مقابل «کاپروف» به تحلیل بازی خود پرداخته و در آن تغییری ایجاد کرد که تا کنون هیچوقت از آن استفاده نکرده است. در این قسمت او این روش را به شما آموزش می دهد.

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
100000
شروع کنید

منابع

کتاب کار کلاس

دانلود کرده و با کلاس همراهی کنید.

دانلود کتاب کار

برای دانلود باید دانشجوی این کلاس باشید.