جودی بلوم

آموزش نویسندگی

مشاهده قسمت یکم
بررسی اجمالی
برنامه درسی

داستان هایی جاودان بنویسید

جودی بلوم قوانین را زیر پا گذاشت. کتاب قصه کودک صادقانه او در صدها کتابخانه ممنوع شده اند؛ و در عین حال نسل های مختلف خوانندگان با خرید ۸۵ میلیون نسخه از کتاب های وی علاقه بی نهایت خود را به آثاری همچون "Are you there god? It me", "Margaret" و "Seuperfudge" نشان داده اند. این نویسنده پرافتخار در اولین کلاس آنلاین نویسندگی قصه کودکان خود به شما روش خلق کارکترهای سرزنده، نگارش دیالوگ های واقع گرایانه، و تبدیل داستان هایتان به آثاری ارزشمند برای مردم را آموزش می دهد.

آنچه دریافت می کنید
۲۴ درس ویدئویی
محتوای آموزشی اختصاصی
100% ضمانت کیفیت

دو راه شرکت در کلاس

محبوب ترین روش

اشتراک طلایی

دسترسی نامحدود به تمام کلاس های 82 استاد - شامل جودی بلوم - برای یکسال
1.0۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه
خرید اشتراک طلایی

خرید این کلاس

دسترسی نامحدود به کلاس جودی بلوم برای یکسال
۱۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه

معارفه

درس ۰۱
درگیری های صادقانه ی روزمره ی کارکترهای خلق شده توسط جودی بلام بر دل میلیون ها مخاطب نشسته است. اکنون او استاد نویسندگی شماست. جودی شما را به آشنایی با فرآیند خودش برای نوشتن قصه کودکان دعوت می کند و از آنچه برایش باعث موفقیت بوده می گوید.

کودکی جودی

درس ۰۲
کودکی جودی پر اضطراب بوده و از داستان هایش بعنوان همراه لحظات تنهایی اش استفاده می کرده است. صحبت های او راجع به تولد قوه تخیل قدرتمندش را بشنوید.

پیدا کردن ایده ها - بخش ۱

درس ۰۳
به عقیده جودی تاثیرگذار ترین داستان ها برآمده از دل آدم هستند، با این حال نویسندگان باید کاملا در جریان اتفاقات دنیای اطراف خود باشند. او روش خود برای یافتن و پروراندن ایده های تاثیرگذار برای قصه کودکان را با شما به اشتراک می گذارد.

پیدا کردن ایده ها - بخش ۲

درس ۰۴
جودی به صحبت در مورد سبک سنگین هایی که هر نویسنده برای نوشتن یا ننوشتن راجع به زندگی شخصی خود می کند می پردازد. او همچنین در مورد سنجش ایده ها پیش از روی کاغذ آوردن آنها صحبت می کند.

بررسی موردی ایده

درس ۰۵
جودی از منابع الهام در پس بعضی از برجسته ترین آثار و محبوب ترین کارکترهایش صحبت می کند: مارگارت، فاج و بلابر

نویسندگی برای رده سنی کودک - بخش ۱

درس ۰۶
برای ارتباط گرفتن با مخاطبین کودک باید بتوانید وارد نسخه ی کودکی خود شوید. کودکان سوالات مهمی در سر دارند و می خواهند دغدغه هایشان را در کتاب هایی که می خوانند ببینند.

نویسندگی برای رده سنی کودک - بخش ۲

درس ۰۷
برای کودکان ارزش قائل شوید، درک و فهم آن ها بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. جودی توضیح می دهد که نویسندگان هرگز نباید از نقطه نظر یک بزرگسال برای کودکان بنویسند و با آن ها صحبت کنند.

بررسی موردی "In the Unlikely Event" - بخش ۱

درس ۰۸
جودی به تحلیل و بررسی چگونگی نوشتن یکی از برجسته ترین رمان هایش می پردازد. سری کتاب هایی که بر اساس اتفاقات باور نکردنی اما واقعی که در دوران نوجوانی در شهرشان شاهد آن بوده نوشته شده اند.

بررسی موردی "In the Unlikely Event" - بخش ۲

درس ۰۹
جودی دفترچه هایش را محافظ حریم امن خود می داند. نگاهی به دفترچه هایش بیاندازید تا ببینید که چطور اطلاعات و تخیل را برای تصویر کردن داستانی که به شخصه آن را تجربه کرده با هم پیوند زده است.

خلق کارکترهای به یاد ماندنی - بخش ۱

درس ۱۰
کارکترهای گیرا و پیچیده داستان را به جلو می رانند و خواننده را وادار به ورق زدن می کنند. اما پیش از این، نویسنده باید طوری با کارکترش آشنا شود که گویی در دنیای واقعی او را می شناسد.

خلق کارکترهای به یاد ماندنی - بخش ۲

درس ۱۱
جودی شما را تشویق به تفحص در باب سبک شخصی و زاویه دید می کند، تا به سبکی از داستان سرایی برسید که متناسب با کاراکترهای خلق شده توسط خودتان باشد. سبک منحصر بفرد شما باید به توضیح تمام جزئیاتی که مسیر و هویت کاراکتر را شکل می دهد کمک کند.

نوشتن دیالوگ

درس ۱۲
دیالوگ های واقع گرایانه کارکترهای شما را ارتقاء داده و تاثیرگذار تر می کند. جودی از علاقه خود به دیالوگ نویسی می گوید. او همچنین فرض را بر این می گیرد که شما به اندازه او به دیالوگ نویسی علاقمند نباشید و راهکارهایی برای عبور از این مساله به شما نشان می دهد.

بررسی موردی دیالوگ

درس ۱۳
آنچه بین کارکترها رد و بدل می شود بیانگر روایت بوده و داستان را برملا می کند. گاهی آنچه کارکترها به زبان نمی آورند بیشتر بیانگر روایت است.

شکل دادن طرح داستان - بخش ۱

درس ۱۴
نگذارید فکر نوشتن یک کتاب کامل باعث ترس شما شود. جودی از شما می خواهد کتاب را صحنه به صحنه پیش ببرید و ابتدا از پیدا کردن نقطه شروع آغاز کنید.

شکل دادن طرح داستان - بخش ۲

درس ۱۵
جودی توضیح می دهد که چطور صحنه سازی می تواند نقش کارکتر ثانویه را داشته باشد. همچنین به شما نحوه نوشتن پایانی برای کتاب را آموزش می دهد که در خور داستانتان باشد.

فرآیند نویسندگی جودی - بخش ۱

درس ۱۶
به عقیده جودی، برای نوشتن پیش نویس اولیه باید علاوه بر نگارش حجم بالایی از داستان، از مطالب دفترچه های یادداشت نیز استفاده کرد و سپس در مرحله بعدی به رفع ایرادات پرداخت.

فرآیند نویسندگی جودی - بخش ۲

درس ۱۷
در پیش نویس های بعدی جودی روی کارکتر ها ریزتر می شود تا داستان را به پیش براند. همچنین او حس خود هنگام مواجهه با مانع نویسندگان را بیان می کند.

آماده شدن برای ارائه

درس ۱۸
جودی آنچه همیشه پیش از ارسال نسخه دستی انجام می دهد را با شما به اشتراک می گذارد. همچنین او روش نوشتن یک نامه درخواست بسیار تاثیرگذار برای جلب کارگزار را به شما آموزش می دهد.

کار ویراستارها

درس ۱۹
یک ویراستار جوان جودی را در بین خیل عظیمی از کارهای اصلاح نشده اش پیدا کرد و دوران حرفه ای و زندگی اش را برای همیشه تغییر داد. جودی به روش کار خود با ویراستار ها برای حصول بهترین نسخه ممکن از داستان می پردازد.

رد شدن

درس ۲۰
اگر می خواهید یک نویسنده باشید، رد شدن یکی از واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی شماست. با روش جودی برای کنار آمدن با حجم زیادی از نامه های رد شده و استفاده از این حس برای انگیزش و تقویت اراده آشنا شوید.

بازار

درس ۲۱
نویسندگان باید متوجه تاثیر و قدرت جذب طرح روی جلد و عنوان کتاب در تصور بیننده و فروش کتاب قصه کودکان باشند. جودی علاوه بر صحبت در مورد این مساله، توضیح می دهد که چطور در بازار همیشه در حال تغییر سبک و سیاق منحصر بفرد خود را حفظ کنید.

جدال و سانسور کردن

درس ۲۲
جودی از نویسندگانی است که بسیار از آثارش حتی در کشور خودش آمریکا هم سانسور شده و اجازه انتشار ندارند. او از باور قوی خود به اینکه نویسندگان باید به نظر شخصی و حقایق بیان شده در داستان هایشان پایبند باشند می گوید.

مسیر کاری

درس ۲۳
دلیل جودی برای شروع نویسندگی احساس نیاز به یک روزنه و راه خروج خلاقانه بود. بنشوید که چطور برای رسیدن به احساس عادی بودن در دوران کودکی، ارتباطی قوی با خوانندگانی برقرار کرد که دقیقا نیاز به چنین حسی داشتند.

پایان

درس ۲۴
جودی از شما می می خواهد وقتی مسترکلاس را به پایان رساندید و پروژه بعدی خود را آغاز کردید، از قوی ترین توانایی خود در نویسندگی قصه کودکان استفاده کنید: تخیل. به عقیده ی او «همه افراد تخیلی پر کار دارند، چه برسد به نویسنده ها».
جودی بلوم
آموزش نویسندگی

جودی بلوم

آموزش نویسندگی

۲۴ درس

در طی ۲۴ مبحث درسی، جودی بلوم به شما نمایش می‌دهد که چگونه شخصیت‌هایی پرجنب و جوش برای قصه کودکان خلق کنید و خوانندگان خود را در جای خود میخکوب کنید.

٪۱۰۰ انحصاری

از جودی بلوم، نویسنده کتاب‌های پرفروش قصه کودکان، در اولین جلسه‌های کلاس‌های آنلاین او آموزش ببینید.

خرید تمامی کلاس ها
با خرید اشتراک سالیانه به این کلاس نیز دسترسی دارید
 ۱۰۰.۰۰۰ تومان برای زیرنویس فارسی و انگلیسی
دسترسی مادام العمر به محتوای دوره

قسمت یکم کلاس

ویدئو کامل قسمت یکم و موضوعات کلاس را ببینید

داستان هایی جاودان بنویسید

جودی بلوم قوانین را زیر پا گذاشت. کتاب قصه کودک صادقانه او در صدها کتابخانه ممنوع شده اند؛ و در عین حال نسل های مختلف خوانندگان با خرید ۸۵ میلیون نسخه از کتاب های وی علاقه بی نهایت خود را به آثاری همچون "Are you there god? It me", "Margaret" و "Seuperfudge" نشان داده اند. این نویسنده پرافتخار در اولین کلاس آنلاین نویسندگی قصه کودکان خود به شما روش خلق کارکترهای سرزنده، نگارش دیالوگ های واقع گرایانه، و تبدیل داستان هایتان به آثاری ارزشمند برای مردم را آموزش می دهد.

هر زمان، هرجا

با شرایط خودتان، با روند خودتان، روی موبایل، دسکتاپ، لپ تاپ و یا تلوزیون هوشمند بیاموزید

۴۳ صفحه کتاب کار

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس، تکالیف و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

۲۴ درس ویدیویی

در حالی که جودی در حال آموزش اولین کلاس آنلاین خود در حوزه نویسندگی است، او را ببینید، به حرف‌های او گوش دهید و از او یاد بگیرید.
دانشجویان به مسترکلاس میانگین نمره 4.7 از 5 ستاره را داده اند
ما رضایت 100% را برای تمامی خریدها ضمانت می کنیم

برنامه درسی

۰۱

معارفه

درگیری های صادقانه ی روزمره ی کارکترهای خلق شده توسط جودی بلام بر دل میلیون ها مخاطب نشسته است. اکنون او استاد نویسندگی شماست. جودی شما را به آشنایی با فرآیند خودش برای نوشتن قصه کودکان دعوت می کند و از آنچه برایش باعث موفقیت بوده می گوید.

۰۲

کودکی جودی

کودکی جودی پر اضطراب بوده و از داستان هایش بعنوان همراه لحظات تنهایی اش استفاده می کرده است. صحبت های او راجع به تولد قوه تخیل قدرتمندش را بشنوید.

۰۳

پیدا کردن ایده ها - بخش ۱

به عقیده جودی تاثیرگذار ترین داستان ها برآمده از دل آدم هستند، با این حال نویسندگان باید کاملا در جریان اتفاقات دنیای اطراف خود باشند. او روش خود برای یافتن و پروراندن ایده های تاثیرگذار برای قصه کودکان را با شما به اشتراک می گذارد.

۰۴

پیدا کردن ایده ها - بخش ۲

جودی به صحبت در مورد سبک سنگین هایی که هر نویسنده برای نوشتن یا ننوشتن راجع به زندگی شخصی خود می کند می پردازد. او همچنین در مورد سنجش ایده ها پیش از روی کاغذ آوردن آنها صحبت می کند.

۰۵

بررسی موردی ایده

جودی از منابع الهام در پس بعضی از برجسته ترین آثار و محبوب ترین کارکترهایش صحبت می کند: مارگارت، فاج و بلابر

۰۶

نویسندگی برای رده سنی کودک - بخش ۱

برای ارتباط گرفتن با مخاطبین کودک باید بتوانید وارد نسخه ی کودکی خود شوید. کودکان سوالات مهمی در سر دارند و می خواهند دغدغه هایشان را در کتاب هایی که می خوانند ببینند.

۰۷

نویسندگی برای رده سنی کودک - بخش ۲

برای کودکان ارزش قائل شوید، درک و فهم آن ها بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. جودی توضیح می دهد که نویسندگان هرگز نباید از نقطه نظر یک بزرگسال برای کودکان بنویسند و با آن ها صحبت کنند.

۰۸

بررسی موردی "In the Unlikely Event" - بخش ۱

جودی به تحلیل و بررسی چگونگی نوشتن یکی از برجسته ترین رمان هایش می پردازد. سری کتاب هایی که بر اساس اتفاقات باور نکردنی اما واقعی که در دوران نوجوانی در شهرشان شاهد آن بوده نوشته شده اند.

۰۹

بررسی موردی "In the Unlikely Event" - بخش ۲

جودی دفترچه هایش را محافظ حریم امن خود می داند. نگاهی به دفترچه هایش بیاندازید تا ببینید که چطور اطلاعات و تخیل را برای تصویر کردن داستانی که به شخصه آن را تجربه کرده با هم پیوند زده است.

۱۰

خلق کارکترهای به یاد ماندنی - بخش ۱

کارکترهای گیرا و پیچیده داستان را به جلو می رانند و خواننده را وادار به ورق زدن می کنند. اما پیش از این، نویسنده باید طوری با کارکترش آشنا شود که گویی در دنیای واقعی او را می شناسد.

۱۱

خلق کارکترهای به یاد ماندنی - بخش ۲

جودی شما را تشویق به تفحص در باب سبک شخصی و زاویه دید می کند، تا به سبکی از داستان سرایی برسید که متناسب با کاراکترهای خلق شده توسط خودتان باشد. سبک منحصر بفرد شما باید به توضیح تمام جزئیاتی که مسیر و هویت کاراکتر را شکل می دهد کمک کند.

۱۲

نوشتن دیالوگ

دیالوگ های واقع گرایانه کارکترهای شما را ارتقاء داده و تاثیرگذار تر می کند. جودی از علاقه خود به دیالوگ نویسی می گوید. او همچنین فرض را بر این می گیرد که شما به اندازه او به دیالوگ نویسی علاقمند نباشید و راهکارهایی برای عبور از این مساله به شما نشان می دهد.

۱۳

بررسی موردی دیالوگ

آنچه بین کارکترها رد و بدل می شود بیانگر روایت بوده و داستان را برملا می کند. گاهی آنچه کارکترها به زبان نمی آورند بیشتر بیانگر روایت است.

۱۴

شکل دادن طرح داستان - بخش ۱

نگذارید فکر نوشتن یک کتاب کامل باعث ترس شما شود. جودی از شما می خواهد کتاب را صحنه به صحنه پیش ببرید و ابتدا از پیدا کردن نقطه شروع آغاز کنید.

۱۵

شکل دادن طرح داستان - بخش ۲

جودی توضیح می دهد که چطور صحنه سازی می تواند نقش کارکتر ثانویه را داشته باشد. همچنین به شما نحوه نوشتن پایانی برای کتاب را آموزش می دهد که در خور داستانتان باشد.

۱۶

فرآیند نویسندگی جودی - بخش ۱

به عقیده جودی، برای نوشتن پیش نویس اولیه باید علاوه بر نگارش حجم بالایی از داستان، از مطالب دفترچه های یادداشت نیز استفاده کرد و سپس در مرحله بعدی به رفع ایرادات پرداخت.

۱۷

فرآیند نویسندگی جودی - بخش ۲

در پیش نویس های بعدی جودی روی کارکتر ها ریزتر می شود تا داستان را به پیش براند. همچنین او حس خود هنگام مواجهه با مانع نویسندگان را بیان می کند.

۱۸

آماده شدن برای ارائه

جودی آنچه همیشه پیش از ارسال نسخه دستی انجام می دهد را با شما به اشتراک می گذارد. همچنین او روش نوشتن یک نامه درخواست بسیار تاثیرگذار برای جلب کارگزار را به شما آموزش می دهد.

۱۹

کار ویراستارها

یک ویراستار جوان جودی را در بین خیل عظیمی از کارهای اصلاح نشده اش پیدا کرد و دوران حرفه ای و زندگی اش را برای همیشه تغییر داد. جودی به روش کار خود با ویراستار ها برای حصول بهترین نسخه ممکن از داستان می پردازد.

۲۰

رد شدن

اگر می خواهید یک نویسنده باشید، رد شدن یکی از واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی شماست. با روش جودی برای کنار آمدن با حجم زیادی از نامه های رد شده و استفاده از این حس برای انگیزش و تقویت اراده آشنا شوید.

۲۱

بازار

نویسندگان باید متوجه تاثیر و قدرت جذب طرح روی جلد و عنوان کتاب در تصور بیننده و فروش کتاب قصه کودکان باشند. جودی علاوه بر صحبت در مورد این مساله، توضیح می دهد که چطور در بازار همیشه در حال تغییر سبک و سیاق منحصر بفرد خود را حفظ کنید.

۲۲

جدال و سانسور کردن

جودی از نویسندگانی است که بسیار از آثارش حتی در کشور خودش آمریکا هم سانسور شده و اجازه انتشار ندارند. او از باور قوی خود به اینکه نویسندگان باید به نظر شخصی و حقایق بیان شده در داستان هایشان پایبند باشند می گوید.

۲۳

مسیر کاری

دلیل جودی برای شروع نویسندگی احساس نیاز به یک روزنه و راه خروج خلاقانه بود. بنشوید که چطور برای رسیدن به احساس عادی بودن در دوران کودکی، ارتباطی قوی با خوانندگانی برقرار کرد که دقیقا نیاز به چنین حسی داشتند.

۲۴

پایان

جودی از شما می می خواهد وقتی مسترکلاس را به پایان رساندید و پروژه بعدی خود را آغاز کردید، از قوی ترین توانایی خود در نویسندگی قصه کودکان استفاده کنید: تخیل. به عقیده ی او «همه افراد تخیلی پر کار دارند، چه برسد به نویسنده ها».

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
100000
شروع کنید

منابع

کتاب کار کلاس

دانلود کرده و با کلاس همراهی کنید.

دانلود کتاب کار

برای دانلود باید دانشجوی این کلاس باشید.