مارگارت آتوود

آموزش نویسندگی خلاق

مشاهده قسمت یکم
بررسی اجمالی
برنامه درسی

هنر داستان سرایی تاثیر گذار

"پیامبر کابوس آباد" یکی از تاثیرگذار ترین شخصیت های ادبی نسل کنونی به شمار می رود. او در کلاس آنلاین ۲۳ قسمتی خود روش خلق داستان هایی تحسین برانگیز و نوشتن رمان، از تاریخی گرفته تا تخیلی، را به شما می آموزد که در گذر زمان پابرجا باقی می مانند. با فرآیند خلاقانه مارگارت آتوود برای تبدیل ایده ها به نوشتن رمان هایی دارای ساختار قوی و کارکترهای به یادماندنی آشنا شوید.

آنچه دریافت می کنید
۲۳ درس ویدئویی
محتوای آموزشی اختصاصی
100% ضمانت کیفیت

دو راه شرکت در کلاس

محبوب ترین روش

اشتراک طلایی

دسترسی نامحدود به تمام کلاس های 82 استاد - شامل مارگارت آتوود - برای یکسال
1.0۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه
خرید اشتراک طلایی

خرید این کلاس

دسترسی نامحدود به کلاس مارگارت آتوود برای یکسال
۱۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه

معارفه

درس ۰۱
با استاد جدید خود آشنا شوید. مارگارت آتوود، برنده جایزه «Man Booker Prize». مارگارت در جلسه اول دیدگاه خود به هنر نویسندگی را بیان می کند. این شمایید که به کتاب خود مفهوم می بخشید.

شروع کار بعنوان یک نویسنده

درس ۰۲
مارگارت آتوود شما را تشویق به یافتن مسیر مختص خود می کند. باید بر بزرگ ترین مانع این مسیر، یعنی ترس، غلبه کنید. او از آغاز کار خود صحبت می کند. ماجرای نویسنده شدن و شروع فرآیند خلاقانه اش.

داستان و طرح داستان

درس ۰۳
عامل شکل دهنده یک طرح داستان قوی را بشناسید. توصیه مارگارت آتوود به شما مطالعه افسانه هاست. همینطور داستان های تخیلی و آثار تاریخی. طوری که بتوانید آن ها را بلوک های سازنده اثر خود قرار دهید.

شکل دادن ساختار داستان: روايت هاي لايه لايه و ساير تغييرات

درس ۰۴
مارگارت از روش های گوناگون شکل دادن ساختار صحبت می کند. او با آوردن مثال هایی از برخی داستان های کلاسیک همچون «شنل قرمزی»، «هزار و یک شب» و یکی از رمان های خودش «قاتل کور» به چگونگی شکل دادن یک ساختار لایه لایه می پردازد.

چه کسی داستان را تعریف می کند: زاویه دید روایی

درس ۰۵
زاویه دید برای روایت داستان نکته ای حیاتی است. برای دستیابی به آن نیاز به سعی و خطا دارید. مارگارت آتوود از تاثیر این انتخاب بر داستانتان صحبت می کند. همچنین برای بررسی این تاثیرات تمرینی پیشنهاد می دهد.

بررسی موردی زاویه دید

درس ۰۶
در این قسمت مارگارت آتوود به بررسی زاویه دید های مختلف در «آلیاس گریس» می پردازد. همچنین دلیل انتخاب زاویه دید اول شخص در «داستان ندیمه» را توضیح می دهد.

جان بخشیدن به کارکترها از طریق جزئیات

درس ۰۷
کنش ها و واکنش ها هویت کارکتر را برملا می کنند. جزئیات برآمده از ذهن نویسنده نیز نقش مهمی در این راستا دارند. در این قسمت، مارگارت آتوود ابزارهایی قدرتمند برای خلق کارکترهایی تاثیرگذار و با جزئیات به شما ارائه می دهد.

خلق کارکترهای گیرا

درس ۰۸
اغلب گیرا ترین کارکترها محبوب ترین آن ها نیست. مارگارت آتوود به شرح این مساله می پردازد. همچنین انتظارات بر حسب جنسیت کارکتر را توضیح می دهد.

عبور از موانع نویسندگی

درس ۰۹
توصیه های مارگارت آتوود برای عبور از چالش هایی همچون اختلال تمرکز، مانع نویسندگان (بلوک نویسندگان)، یا مشکلی در روایت داستان که راه حلی برای آن ندارید را بشنوید.

شکل دادن دیالوگ

درس ۱۰
مارگارت آتوود کاربرد دیالوگ برای ارائه داستان و معرفی کارکتر را به شما می آموزد. دیالوگی که می نویسید باید نسبت به معیارهای زمان و مکان روایت داستان سنجیده باشد. این یکی از مهم ترین نکات دیالوگ نویسی است.

به تصوير کشيدن دنيا از طريق تصويرسازي حسي

درس ۱۱
جزئیات دقیق تر، یعنی غرق شدن هرچه بیشتر خواننده در داستان. مارگارت آتوود با استفاده از «داستان ندیمه» رویکرد خود به تصویرسازی را توضیح می دهد.

سبک و ساختار نثر

درس ۱۲
با تفاوت سبک و نحوه توضیح آشنا شوید. «ساده آوا» و «باروک» سبک های اصلی نویسندگی هستند. توضیحات مارگارت آتوود در این مورد را بشنوید.

کار با زمان در داستان

درس ۱۳
مارگارت به توضیح اهمیت زمان در داستان می پردازد. اینکه چطور بدون برهم زدن ساختار داستان، به ذهن خواننده از نظر زمانی جهت دهید.

ورودی کتاب شما: اهمیت پنج صفحه اول

درس ۱۴
صفحات آغازین مهم ترین بخش کتاب هستند. مارگارت آتوود با نمونه هایی از آثار «ملویل» و «دیکنز» به بررسی برخی از بهترین چند صفحه آغازین می پردازد. او صفحات آغازین را مهم ترین عمل در گیرایی کتاب می داند.

نوشتن وسط و پایان کتاب

درس ۱۵
مارگارت آتوود رویکرد خود برای نگه داشتن خواننده در بخش میانی داستان را توضیح می دهد. همچنین به بررسی خصوصیات پایان های باز و بسته می پردازد.

ویرایش: از نو دیدن کار

درس ۱۶
از نظر مارگارت آتوود ویرایش و اصلاح دو فایده اصلی دارد:داشتن دیدی نو به داستان---در نظر گرفتن احتمالات جدید---دریافت بازخورد از خوانندگان منتخب ارزشمند است. مهم تر از آن داشتن یک ویراستار عالی.

رمان و ژانر همیشه در حال تغییر

درس ۱۷
مارگارت آتوود به بررسی تحولات رمان نویسی می پردازد. از نظر او هدف نویسنده باید پایبند ماندن به عناصر بنیادین داستان سرایی، فارغ از سبک و ژانر داستان است.

داستان فکری تخیلی (گمانه زن)

درس ۱۸
با رویکرد مارگارت به داستان فکری تخیلی آشنا شوید. اینکه چگونه در این دنیا ایده پردازی و خلق داستان کنید.

بررسی موردی داستان فکری تخیلی: داستان ندیمه

درس ۱۹
مارگارت آتوود برای اولین بار به بررسی چرک نویس های خود برای «داستان ندیمه» می پردازد. او ایده ها و تخقیقات خود را توضیح می دهد.

تحقیق و دقت از نظر تاریخی

درس ۲۰
جزئیات عنصری اساسی در داستان های تاریخی هستند. عواملی که داستان شما را باورپذیر می کنند. مارگارت آتوود ضمن تاکید بر این مساله، توضیح می دهد که نباید اجازه دهید تحقیقات بیش از حد روند نوشتن داستان را کند کنند.

مسیر یک نویسنده

درس ۲۱
مارگارت مطالعه یک کتاب را به همه نویسندگان پیشنهاد می کند. همچنین ماجراهایی از گذشته و حال نویسندگان تعریف می کند. تا شما را تشویق به ایستادگی در برابر موانع کند.

کسب و کار نویسندگی

درس ۲۲
مارگارت آتوود رویکرد خود به کسب و کار نویسندگی را بیان می کند. از پیدا کردن مدیر برنامه گرفته تا منتشر شدن اثر و برخورد با نقد های منفی.

سخن آخر

درس ۲۳
مارگارت هدف اصلی خود از این کلاس را بیان می کند. انتقال دانش و بینش به نسل بعدی نویسندگان.
مارگارت آتوود
آموزش نویسندگی خلاق

مارگارت آتوود

آموزش نویسندگی خلاق

۲۳ درس

از مارگارت آتوود، نویسنده کتاب "داستان خدمتکار" بیاموزید که چگونه متنی زنده می‌آفرید و خواننده را با رویکرد بی‌بدیل خود به داستان‌سرایی سر جایش میخکوب می‌کند.

٪۱۰۰ انحصاری

برای دسترسی به ویدیوهای آموزشی نوشتن رمان و برخی از مواد تحقیقاتی اصلی و یادداشت‌های مارگارت همین امروز ثبت نام کنید. با سرعت دلخواه خود شروع به یادگیری آموزش نوشتن رمان در تلفن‌همراه یا رایانه و تلویزیون هوشمند خود کنید.

خرید تمامی کلاس ها
با خرید اشتراک سالیانه به این کلاس نیز دسترسی دارید
 ۱۰۰.۰۰۰ تومان برای زیرنویس فارسی و انگلیسی
دسترسی مادام العمر به محتوای دوره

قسمت یکم کلاس

ویدئو کامل قسمت یکم و موضوعات کلاس را ببینید

هنر داستان سرایی تاثیر گذار

"پیامبر کابوس آباد" یکی از تاثیرگذار ترین شخصیت های ادبی نسل کنونی به شمار می رود. او در کلاس آنلاین ۲۳ قسمتی خود روش خلق داستان هایی تحسین برانگیز و نوشتن رمان، از تاریخی گرفته تا تخیلی، را به شما می آموزد که در گذر زمان پابرجا باقی می مانند. با فرآیند خلاقانه مارگارت آتوود برای تبدیل ایده ها به نوشتن رمان هایی دارای ساختار قوی و کارکترهای به یادماندنی آشنا شوید.

هر زمان، هرجا

با شرایط خودتان، با روند خودتان، روی موبایل، دسکتاپ، لپ تاپ و یا تلوزیون هوشمند بیاموزید

۹۲ صفحه کتاب کار

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس آموزش نوشتن رمان، تکالیف و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

۲۳ درس ویدیویی

مارگارت با تحلیل آثار ادبی کلاسیک و همچنین نوشته‌های خود، رویکرد خود را برای نوشتن رمان و ساخت یک ویران شهر پیچیده به نمایش‌ می‌گذارد.
دانشجویان به مسترکلاس میانگین نمره 4.7 از 5 ستاره را داده اند
ما رضایت 100% را برای تمامی خریدها ضمانت می کنیم

برنامه درسی

۰۱

معارفه

با استاد جدید خود آشنا شوید. مارگارت آتوود، برنده جایزه «Man Booker Prize». مارگارت در جلسه اول دیدگاه خود به هنر نویسندگی را بیان می کند. این شمایید که به کتاب خود مفهوم می بخشید.

۰۲

شروع کار بعنوان یک نویسنده

مارگارت آتوود شما را تشویق به یافتن مسیر مختص خود می کند. باید بر بزرگ ترین مانع این مسیر، یعنی ترس، غلبه کنید. او از آغاز کار خود صحبت می کند. ماجرای نویسنده شدن و شروع فرآیند خلاقانه اش.

۰۳

داستان و طرح داستان

عامل شکل دهنده یک طرح داستان قوی را بشناسید. توصیه مارگارت آتوود به شما مطالعه افسانه هاست. همینطور داستان های تخیلی و آثار تاریخی. طوری که بتوانید آن ها را بلوک های سازنده اثر خود قرار دهید.

۰۴

شکل دادن ساختار داستان: روايت هاي لايه لايه و ساير تغييرات

مارگارت از روش های گوناگون شکل دادن ساختار صحبت می کند. او با آوردن مثال هایی از برخی داستان های کلاسیک همچون «شنل قرمزی»، «هزار و یک شب» و یکی از رمان های خودش «قاتل کور» به چگونگی شکل دادن یک ساختار لایه لایه می پردازد.

۰۵

چه کسی داستان را تعریف می کند: زاویه دید روایی

زاویه دید برای روایت داستان نکته ای حیاتی است. برای دستیابی به آن نیاز به سعی و خطا دارید. مارگارت آتوود از تاثیر این انتخاب بر داستانتان صحبت می کند. همچنین برای بررسی این تاثیرات تمرینی پیشنهاد می دهد.

۰۶

بررسی موردی زاویه دید

در این قسمت مارگارت آتوود به بررسی زاویه دید های مختلف در «آلیاس گریس» می پردازد. همچنین دلیل انتخاب زاویه دید اول شخص در «داستان ندیمه» را توضیح می دهد.

۰۷

جان بخشیدن به کارکترها از طریق جزئیات

کنش ها و واکنش ها هویت کارکتر را برملا می کنند. جزئیات برآمده از ذهن نویسنده نیز نقش مهمی در این راستا دارند. در این قسمت، مارگارت آتوود ابزارهایی قدرتمند برای خلق کارکترهایی تاثیرگذار و با جزئیات به شما ارائه می دهد.

۰۸

خلق کارکترهای گیرا

اغلب گیرا ترین کارکترها محبوب ترین آن ها نیست. مارگارت آتوود به شرح این مساله می پردازد. همچنین انتظارات بر حسب جنسیت کارکتر را توضیح می دهد.

۰۹

عبور از موانع نویسندگی

توصیه های مارگارت آتوود برای عبور از چالش هایی همچون اختلال تمرکز، مانع نویسندگان (بلوک نویسندگان)، یا مشکلی در روایت داستان که راه حلی برای آن ندارید را بشنوید.

۱۰

شکل دادن دیالوگ

مارگارت آتوود کاربرد دیالوگ برای ارائه داستان و معرفی کارکتر را به شما می آموزد. دیالوگی که می نویسید باید نسبت به معیارهای زمان و مکان روایت داستان سنجیده باشد. این یکی از مهم ترین نکات دیالوگ نویسی است.

۱۱

به تصوير کشيدن دنيا از طريق تصويرسازي حسي

جزئیات دقیق تر، یعنی غرق شدن هرچه بیشتر خواننده در داستان. مارگارت آتوود با استفاده از «داستان ندیمه» رویکرد خود به تصویرسازی را توضیح می دهد.

۱۲

سبک و ساختار نثر

با تفاوت سبک و نحوه توضیح آشنا شوید. «ساده آوا» و «باروک» سبک های اصلی نویسندگی هستند. توضیحات مارگارت آتوود در این مورد را بشنوید.

۱۳

کار با زمان در داستان

مارگارت به توضیح اهمیت زمان در داستان می پردازد. اینکه چطور بدون برهم زدن ساختار داستان، به ذهن خواننده از نظر زمانی جهت دهید.

۱۴

ورودی کتاب شما: اهمیت پنج صفحه اول

صفحات آغازین مهم ترین بخش کتاب هستند. مارگارت آتوود با نمونه هایی از آثار «ملویل» و «دیکنز» به بررسی برخی از بهترین چند صفحه آغازین می پردازد. او صفحات آغازین را مهم ترین عمل در گیرایی کتاب می داند.

۱۵

نوشتن وسط و پایان کتاب

مارگارت آتوود رویکرد خود برای نگه داشتن خواننده در بخش میانی داستان را توضیح می دهد. همچنین به بررسی خصوصیات پایان های باز و بسته می پردازد.

۱۶

ویرایش: از نو دیدن کار

از نظر مارگارت آتوود ویرایش و اصلاح دو فایده اصلی دارد:داشتن دیدی نو به داستان---در نظر گرفتن احتمالات جدید---دریافت بازخورد از خوانندگان منتخب ارزشمند است. مهم تر از آن داشتن یک ویراستار عالی.

۱۷

رمان و ژانر همیشه در حال تغییر

مارگارت آتوود به بررسی تحولات رمان نویسی می پردازد. از نظر او هدف نویسنده باید پایبند ماندن به عناصر بنیادین داستان سرایی، فارغ از سبک و ژانر داستان است.

۱۸

داستان فکری تخیلی (گمانه زن)

با رویکرد مارگارت به داستان فکری تخیلی آشنا شوید. اینکه چگونه در این دنیا ایده پردازی و خلق داستان کنید.

۱۹

بررسی موردی داستان فکری تخیلی: داستان ندیمه

مارگارت آتوود برای اولین بار به بررسی چرک نویس های خود برای «داستان ندیمه» می پردازد. او ایده ها و تخقیقات خود را توضیح می دهد.

۲۰

تحقیق و دقت از نظر تاریخی

جزئیات عنصری اساسی در داستان های تاریخی هستند. عواملی که داستان شما را باورپذیر می کنند. مارگارت آتوود ضمن تاکید بر این مساله، توضیح می دهد که نباید اجازه دهید تحقیقات بیش از حد روند نوشتن داستان را کند کنند.

۲۱

مسیر یک نویسنده

مارگارت مطالعه یک کتاب را به همه نویسندگان پیشنهاد می کند. همچنین ماجراهایی از گذشته و حال نویسندگان تعریف می کند. تا شما را تشویق به ایستادگی در برابر موانع کند.

۲۲

کسب و کار نویسندگی

مارگارت آتوود رویکرد خود به کسب و کار نویسندگی را بیان می کند. از پیدا کردن مدیر برنامه گرفته تا منتشر شدن اثر و برخورد با نقد های منفی.

۲۳

سخن آخر

مارگارت هدف اصلی خود از این کلاس را بیان می کند. انتقال دانش و بینش به نسل بعدی نویسندگان.

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
100000
شروع کنید

منابع

کتاب کار کلاس

دانلود کرده و با کلاس همراهی کنید.

دانلود کتاب کار

برای دانلود باید دانشجوی این کلاس باشید.