ران هاوارد

آموزش کارگردانی

مشاهده قسمت یکم
بررسی اجمالی
برنامه درسی

کارگردان داستان خود باشید

ران هاوارد اولین فیلم خود را طی ۲۲ روز و با بودجه ۶۰۲ هزار دلار ساخت. امروزه جمع کل سود فیلم های او به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. این کارگردان برنده اسکار و صاحب آثاری همچون Apollo 13 و A Beautiful Mind، در اولین کلاس آنلاین خود هنر رشته کارگردانی را رمزگشایی می کند. شما طی دروس و ورک شاپ های رشته کارگردانی، چگونگی ارزیابی ایده ها، کار با بازیگران، بلاک کردن صحنه ها و به تصویر کشیدن تخیل خود روی پرده (چه یک لپتاپ باشد و چه سینمای IMAX) را خواهید آموخت. برای اولین بار در ایران ران هاوارد پیچیده ترین مسایل رشته کارگردانی سینما را برای شما بازگو خواهد کرد.

آنچه دریافت می کنید
۳۲ درس ویدئویی
محتوای آموزشی اختصاصی
100% ضمانت کیفیت

دو راه شرکت در کلاس

محبوب ترین روش

اشتراک طلایی

دسترسی نامحدود به تمام کلاس های 82 استاد - شامل ران هاوارد - برای یکسال
1.0۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه
خرید اشتراک طلایی

خرید این کلاس

دسترسی نامحدود به کلاس ران هاوارد برای یکسال
۱۰۰.۰۰۰ تومان / سالانه

معارفه

درس ۰۱
در این قسمت با ران هاوارد، کارگردانی بزرگ و خوش نام، و همینطور مهم ترین ویژگی او یعنی «محافظت از داستان» آشنا می شوید.

انتخاب داستان

درس ۰۲
از نظر ران هاوارد همه می توانند فیلم بسازند، اگر عاشق داستان خود باشند، آن را درک کنند و آن را طوریماهرانه روایت کنند که روی مخاطب تاثیر بگذارد.

ارزیابی یک فیلم نامه

درس ۰۳
ران طی سال ها چک لیست شخصی خود را جهت ارزیابی و تقویت یک فیلم نامه ایجاد نموده است.

اصلاح یک فیلم نامه

درس ۰۴
ران توضیح می دهد که چگونه می توان از آماده به اجرا بودن یک فیلم نامه، پیش از جلوی دوربین بردن آن اطمینان حاصل کرد.

الهام گیری برای داستان بررسی های موردی

درس ۰۵
ران زمانی روی یک ایده داستانی کار می کند که برایش الهام بخش باشد. این تاثیرگذاری می تواند به خاطر موضوعات داستان، رابطه شخصی با ایده یا تازگی آن باشد.

توسعه دادن فیلم

درس ۰۶
ران توضیح می دهد که چطور با انتخاب همکاران مناسب می توان جهنم توسعه را پشت سر گذاشت و فیلم ساخت.

همکاری بخش ۱

درس ۰۷
ران چگونگی همکاری برای ساخت فیلم و مزایای گروه های سه نفری برای خلاقیت بیش تر در فیلم سازی را توضیح می دهد.

همکاری بخش ۲

درس ۰۸
ران توضیح می دهد علی رغم اهمیت کار تیمی، مدیریت گروهی یک فیلم روش درستی نیست و کارگردان باید اعتماد به نفس لازم برای اخذ تصمیم نهایی را داشته باشد.

کار با فیلم بردارها

درس ۰۹
شاید زبان فیلم برداری برای کارگردان های جدید گیج کننده باشد، ران چگونگی یافتن فیلم بردار مناسب و اعتماد به وی را توضیح می دهد.

فیلم برداری

درس ۱۰
بیاموزید که چطور نورپردازی، انتخاب لنزها، انتخاب های مربوط به سبک و سینمایی به فیلم شما شخصیت می بخشد.

طراحی تولید

درس ۱۱
چگونگی پیدا کردن مناسب ترین طراح تولید و همکاری با وی جهت طراحی ست های به بهترین نحو را از ران بیاموزید.

بررسی موردی: فراست/نیکسون

درس ۱۲
ران مروری بر تصمیمات مربوط به فیلم برداری و طراحی تولید فیلم فراست/نیکسون دارد.

تحقیق

درس ۱۳
جزئیات به ظاهر کوچک و پیش پا افتاده می توانند روی فیلم تاثیر زیادی داشته و تخیل کارگردان را قدرت بخشند.

واسازی صحنه: The Riders Of the Lost Ark

درس ۱۴
ران از تجربه ای جالب صحبت می کند. اینکه چطور به همراه نداشتن هدفون هایش در هواپیما موجب شد درک متفاوتی از فیلمی که تماشا می کرد داشته باشد.

واسازی صحنه: Apollo 13

درس ۱۵
ران به بررسی یکی از صحنه های فیلم آپولو ۱۳ پرداخته و در مورد اهمیت تحقیق و فهرست کردن برداشت ها توضیح می دهد.

واسازی صحنه: A Beautiful Mind

درس ۱۶
ران قدرت برملا کردن واقعیت در یک مقطع مشخص از فیلم و تاثیر عامل غافل گیری را توضیح می دهد.

انتخاب بازیگر

درس ۱۷
ران در مورد انتخاب بازیگر نه صرفا بر اساس موارد مشهود بلکه بر اساس حس درونی توضیح می دهد.

کار با بازیگران: بخش 1

درس ۱۸
ران شما را به همکاری با بازیگران، و همینطور الهام گرفتن و حمایت از آنان دعوت می کند.

کار با بازیگران: بخش ۲

درس ۱۹
ران توضیح می دهد که چگونه همیشه به دنبال شم درونی بازیگر برای واقعیت بخشیدن به حس صحنه است.

فراست/ نیکسون: خوانش و تمرین روی صحنه بردن

درس ۲۰
در این تجربه کمیاب، ران شما را به تماشای روش عملی کار خود دعوت می کند.

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن جلوی دوربین های اصلی

درس ۲۱
ران چگونگی روی صحنه بردن یک سکانس جلوی دوربین های اصلی را بطور عملی آموزش می دهد.

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن برای پوشش چندنمایی

درس ۲۲
ران چگونگی تهیه بهترین پوشش تصویری چندنمایی را برای داشتن انتخاب های بیش تر حین تدوین به شما نشان می دهد.

فراست/نیکسون: دیگر ترفندها برای روی صحنه بردن

درس ۲۳
پس از گرفتن برداشت های اصلی و اضافی، حال نوبت به ترفندهای دیگری برای روی صحنه بردن می رسد.

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن جلوی دوربین ثابت

درس ۲۴
ران صحنه را در مقابل یک دوربین ثابت به تصویر می کشد. حال دیگر حرکات و هماهنگی آن بعهده بازیگرهاست.

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن جلوی دوربین از زاویه دید فراست

درس ۲۵
ران چگونگی استفاده از نمای زاویه دید را توضیح می دهد.

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن برای ساخت مستقل

درس ۲۶
ران چگونگی ساخت فیلم و روی صحنه بردن آن را در چارچوب فیلم سازی مستقل، با زمان محدود و هزینه کم، را توضیح می دهد.

فراست/نیکسون: بررسی روی صحنه بردن

درس ۲۷
بطور کلی رویکردهای اتخاذ شده برای روی صحنه بردن سکانس مورد نظر بررسی می شوند.

تدوین: بخش ۱

درس ۲۸
از نظر ران تدوین آخرین مرحله ای است که طی آن قادر به بازنویسی فیلم نامه یا تغییر آن هستید.

تدوین: بخش ۲

درس ۲۹
شاید اولین نسخه حاصل شده ناامید کننده باشد، اما طی تدوین ممکن است برداشت جدیدی از داستان پیدا کنید.

طراحی صدا

درس ۳۰
گاهی حذف کردن یک صدا می تواند به اندازه اضافه کردن آن تاثیرگذار باشد.

موسیقی و موسیقی متن

درس ۳۱
ران چگونگی استفاده آهنگ سازها از لحظات بخصوص اجرای یک بازیگر برای ساخت موسیقی را توضیح می دهد.

داستانی پیدا کنید که عاشقش باشید

درس ۳۲
اگر عاشق داستان باشید، با کمی مهارت و رعایت اصول می توانید یک فیلم خوب بسازید.
ران هاوارد
آموزش کارگردانی

ران هاوارد

آموزش کارگردانی

۳۲ درس

در ۳۲ ویدیوی آموزشی اختصاصی رشته کارگردانی، ران هاوارد به شما طریقه کارگردانی، تدوین و داستان‌سرایی را آموزش می‌دهد.

٪۱۰۰ انحصاری

از ران هاوارد، کارگردان برنده اسکار در اولین دوره کلاس‌های آنلاین رشته کارگردانی آموزش ببینید.

خرید تمامی کلاس ها
با خرید اشتراک سالیانه به این کلاس نیز دسترسی دارید
 ۱۰۰.۰۰۰ تومان برای زیرنویس فارسی و انگلیسی
دسترسی مادام العمر به محتوای دوره

قسمت یکم کلاس

ویدئو کامل قسمت یکم و موضوعات کلاس را ببینید

کارگردان داستان خود باشید

ران هاوارد اولین فیلم خود را طی ۲۲ روز و با بودجه ۶۰۲ هزار دلار ساخت. امروزه جمع کل سود فیلم های او به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. این کارگردان برنده اسکار و صاحب آثاری همچون Apollo 13 و A Beautiful Mind، در اولین کلاس آنلاین خود هنر رشته کارگردانی را رمزگشایی می کند. شما طی دروس و ورک شاپ های رشته کارگردانی، چگونگی ارزیابی ایده ها، کار با بازیگران، بلاک کردن صحنه ها و به تصویر کشیدن تخیل خود روی پرده (چه یک لپتاپ باشد و چه سینمای IMAX) را خواهید آموخت. برای اولین بار در ایران ران هاوارد پیچیده ترین مسایل رشته کارگردانی سینما را برای شما بازگو خواهد کرد.

هر زمان، هرجا

با شرایط خودتان، با روند خودتان، روی موبایل، دسکتاپ، لپ تاپ و یا تلوزیون هوشمند بیاموزید

۳۹ صفحه کتاب کار

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی رشته کارگردانی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس، تکالیف و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

۳۲ درس ویدیویی

در حالی که ران هاوارد در اولین کلاس آنلاین خود روش انجام کارگردانی را شرح می‌دهد، او را ببینید، حرف‌های او را بشنوید و از او یاد بگیرید.
دانشجویان به مسترکلاس میانگین نمره 4.7 از 5 ستاره را داده اند
ما رضایت 100% را برای تمامی خریدها ضمانت می کنیم

برنامه درسی

۰۱

معارفه

در این قسمت با ران هاوارد، کارگردانی بزرگ و خوش نام، و همینطور مهم ترین ویژگی او یعنی «محافظت از داستان» آشنا می شوید.

۰۲

انتخاب داستان

از نظر ران هاوارد همه می توانند فیلم بسازند، اگر عاشق داستان خود باشند، آن را درک کنند و آن را طوریماهرانه روایت کنند که روی مخاطب تاثیر بگذارد.

۰۳

ارزیابی یک فیلم نامه

ران طی سال ها چک لیست شخصی خود را جهت ارزیابی و تقویت یک فیلم نامه ایجاد نموده است.

۰۴

اصلاح یک فیلم نامه

ران توضیح می دهد که چگونه می توان از آماده به اجرا بودن یک فیلم نامه، پیش از جلوی دوربین بردن آن اطمینان حاصل کرد.

۰۵

الهام گیری برای داستان بررسی های موردی

ران زمانی روی یک ایده داستانی کار می کند که برایش الهام بخش باشد. این تاثیرگذاری می تواند به خاطر موضوعات داستان، رابطه شخصی با ایده یا تازگی آن باشد.

۰۶

توسعه دادن فیلم

ران توضیح می دهد که چطور با انتخاب همکاران مناسب می توان جهنم توسعه را پشت سر گذاشت و فیلم ساخت.

۰۷

همکاری بخش ۱

ران چگونگی همکاری برای ساخت فیلم و مزایای گروه های سه نفری برای خلاقیت بیش تر در فیلم سازی را توضیح می دهد.

۰۸

همکاری بخش ۲

ران توضیح می دهد علی رغم اهمیت کار تیمی، مدیریت گروهی یک فیلم روش درستی نیست و کارگردان باید اعتماد به نفس لازم برای اخذ تصمیم نهایی را داشته باشد.

۰۹

کار با فیلم بردارها

شاید زبان فیلم برداری برای کارگردان های جدید گیج کننده باشد، ران چگونگی یافتن فیلم بردار مناسب و اعتماد به وی را توضیح می دهد.

۱۰

فیلم برداری

بیاموزید که چطور نورپردازی، انتخاب لنزها، انتخاب های مربوط به سبک و سینمایی به فیلم شما شخصیت می بخشد.

۱۱

طراحی تولید

چگونگی پیدا کردن مناسب ترین طراح تولید و همکاری با وی جهت طراحی ست های به بهترین نحو را از ران بیاموزید.

۱۲

بررسی موردی: فراست/نیکسون

ران مروری بر تصمیمات مربوط به فیلم برداری و طراحی تولید فیلم فراست/نیکسون دارد.

۱۳

تحقیق

جزئیات به ظاهر کوچک و پیش پا افتاده می توانند روی فیلم تاثیر زیادی داشته و تخیل کارگردان را قدرت بخشند.

۱۴

واسازی صحنه: The Riders Of the Lost Ark

ران از تجربه ای جالب صحبت می کند. اینکه چطور به همراه نداشتن هدفون هایش در هواپیما موجب شد درک متفاوتی از فیلمی که تماشا می کرد داشته باشد.

۱۵

واسازی صحنه: Apollo 13

ران به بررسی یکی از صحنه های فیلم آپولو ۱۳ پرداخته و در مورد اهمیت تحقیق و فهرست کردن برداشت ها توضیح می دهد.

۱۶

واسازی صحنه: A Beautiful Mind

ران قدرت برملا کردن واقعیت در یک مقطع مشخص از فیلم و تاثیر عامل غافل گیری را توضیح می دهد.

۱۷

انتخاب بازیگر

ران در مورد انتخاب بازیگر نه صرفا بر اساس موارد مشهود بلکه بر اساس حس درونی توضیح می دهد.

۱۸

کار با بازیگران: بخش 1

ران شما را به همکاری با بازیگران، و همینطور الهام گرفتن و حمایت از آنان دعوت می کند.

۱۹

کار با بازیگران: بخش ۲

ران توضیح می دهد که چگونه همیشه به دنبال شم درونی بازیگر برای واقعیت بخشیدن به حس صحنه است.

۲۰

فراست/ نیکسون: خوانش و تمرین روی صحنه بردن

در این تجربه کمیاب، ران شما را به تماشای روش عملی کار خود دعوت می کند.

۲۱

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن جلوی دوربین های اصلی

ران چگونگی روی صحنه بردن یک سکانس جلوی دوربین های اصلی را بطور عملی آموزش می دهد.

۲۲

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن برای پوشش چندنمایی

ران چگونگی تهیه بهترین پوشش تصویری چندنمایی را برای داشتن انتخاب های بیش تر حین تدوین به شما نشان می دهد.

۲۳

فراست/نیکسون: دیگر ترفندها برای روی صحنه بردن

پس از گرفتن برداشت های اصلی و اضافی، حال نوبت به ترفندهای دیگری برای روی صحنه بردن می رسد.

۲۴

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن جلوی دوربین ثابت

ران صحنه را در مقابل یک دوربین ثابت به تصویر می کشد. حال دیگر حرکات و هماهنگی آن بعهده بازیگرهاست.

۲۵

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن جلوی دوربین از زاویه دید فراست

ران چگونگی استفاده از نمای زاویه دید را توضیح می دهد.

۲۶

فراست/نیکسون: روی صحنه بردن برای ساخت مستقل

ران چگونگی ساخت فیلم و روی صحنه بردن آن را در چارچوب فیلم سازی مستقل، با زمان محدود و هزینه کم، را توضیح می دهد.

۲۷

فراست/نیکسون: بررسی روی صحنه بردن

بطور کلی رویکردهای اتخاذ شده برای روی صحنه بردن سکانس مورد نظر بررسی می شوند.

۲۸

تدوین: بخش ۱

از نظر ران تدوین آخرین مرحله ای است که طی آن قادر به بازنویسی فیلم نامه یا تغییر آن هستید.

۲۹

تدوین: بخش ۲

شاید اولین نسخه حاصل شده ناامید کننده باشد، اما طی تدوین ممکن است برداشت جدیدی از داستان پیدا کنید.

۳۰

طراحی صدا

گاهی حذف کردن یک صدا می تواند به اندازه اضافه کردن آن تاثیرگذار باشد.

۳۱

موسیقی و موسیقی متن

ران چگونگی استفاده آهنگ سازها از لحظات بخصوص اجرای یک بازیگر برای ساخت موسیقی را توضیح می دهد.

۳۲

داستانی پیدا کنید که عاشقش باشید

اگر عاشق داستان باشید، با کمی مهارت و رعایت اصول می توانید یک فیلم خوب بسازید.

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
100000
شروع کنید

منابع

کتاب کار کلاس

دانلود کرده و با کلاس همراهی کنید.

دانلود کتاب کار

برای دانلود باید دانشجوی این کلاس باشید.